ساخت یک هزار واحد ویژه قرنطینه مبتلایان کرونا در غزه در سایه محاصره

نهادهای دولتی نوار غزه با وجود گذشت ۱۴ سال از محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی موفق شدند یک هزار واحد ویژه قرنطینه و نگهداری از مبتلایان به ویروس کرونا را در طول دو هفته احداث کنند.
کد خبر: ۳۹۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ - 10April 2020

ساخت یک هزار واحد ویژه قرنطینه مبتلایان کرونا در غزه در سایه محاصرهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کارگران و مهندسان نوار غزه با تلاش شبانه‌روزی بی‌وقفه خود موفق شدند در طول دو هفته یک هزار واحد ویژه نگهداری مبتلایان به کرونا را در زمینی به مساحت ۲۷ دونم (هر دونم معادل ۱۰۰۰ متر مربع) در شمال و جنوب نوار غزه و در منطقه‌ای خارج از مناطق مسکونی احداث کنند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، ۵۰۰ واحد آن در منطقه‌ای واقع در نزدیکی گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه به مساحت ۱۴ هزار مترمربع و ۵۰۰ واحد دیگر در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار مترمربع در شمال نوار غزه در نزدیکی گذرگاه بیت‌حانون/ایرز ساخته شده است.

«محمد بلبل» جوان ۳۰ ساله یکی از کارگران این پروژه عظیم که پس از گذشت سه روز از مراسم عروسی‌اش در این مکان مشغول کار شده است، می‌گوید از زمان آغاز به کار تا کنون به منزل خود نرفته و در حال ساخت‌و‌ساز در این مکان قرنطینه است.

او در مصاحبه با الجزیره گفت که از آغاز بکار در این مکان به تنها چیزی که فکر نمی‌کنیم درآمد مالی است با وجود اینکه اوضاع دشواری است و تمام هم و غم ما این است که ما هم به نوبه خود در مبارزه با ویروس کرونا و حمایت از ملت‌مان در نوار غزه سهیم باشیم و به همین دلیل شرایط دشوار کاری را تحمل می‌کنیم.

«ایاد البزم» سخنگوی وزارت کشور غزه نیز گفت که ساخت واحدهای ویژه قرنطینه در راستای یک طرح کامل دولت برای مواجهه با سناریوهای احتمالی برای مقابله با کرونا صورت گرفت.

به گفته او این واحدها قرار است برای قرنطینه افراد در صورت ابتلا به ویروس کرونا و قرنطینه مسافرانی که از دو گذرگاه رفح و بیت حانون وارد نوار غزه می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد.

البزم در مصاحبه با الجزیره افزود که با وجود امکانات محدود در نوار غزه در سایه محاصره ۱۴ ساله توسط رژیم صهیونیستی، این واحدها با تلاش‌های شبانه‌روزی در کوتاه‌ترین زمان ساخته شد.

این واحدها کاملا از مناطق مسکونی به دور بوده و هر بلوک آن شامل تقریبا سی اتاق و مجهز به امکاناتی است که باعث می‌شود از تماس ساکنان آن با یکدیگر جلوگیری شود، این واحدها همچنین به آب، برق و اینترنت مجهز است.

وزارت کشور غزه همچنین در پاسخ به این سوال که چرا از مدارس و هتل‌ها برای قرنطینه استفاده نشده است، گفت که ماهیت این مکان‌ها به گونه‌ای است که برای اجرای عملیات قرنطینه مناسب نیست و به همین دلیل تصمیم گرفته شد مکان مجزایی برای قرنطینه در نظر گرفته شود.

البزم با اشاره به اینکه طرح‌های جایگزین در صورت بحرانی شدن اوضاع ابتلا به کرونا در نوار غزه وجود دارد، گفت که تصمیم گرفته شد تمامی مسافران ورودی به نوار غزه در مکانی قرنطینه شود و این امر به عدم شیوع ویروس در جامعه کمک می‌کند.

او همچنین به تعطیلی مساجد، عدم برگزاری نماز جماعت، تعطیلی بازارهای هفتگی، تفرجگاه‌های ساحلی، تعطیلی رستوران‌ها و عدم برگزاری هر گونه تجمعی و نیز آزادی تعدادی از زندانیان را از دیگر اقدامات دولت غزه برای مقابله با ویروس کرونا برشمرد.

سخنگوی وزارت کشور غزه همچنین از جامعه جهانی و تمامی طرف‌ها خواست تا رژیم صهیونیستی را به منظور رفع فوری محاصره غزه و نجات حدود میلیون نفر در این منطقه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، تحت فشار قرار دهند.

وزارت بهداشت در نوار غزه از پایان قرنطینه ۱۰۱۸ نفر در مراکز قرنطینه پس از اطمینان از سلامت آن‌ها خبر داده است. ۲۳۳ نفر از این افراد کادر درمانی، نیروهای امنیتی و خدماتی بوده‌اند.

بر اساس گزارش وزارت کشور تا کنون هشت نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته و همچنان پنج نفر دیگر تحت درمان هستند و مورد جدید نیز به ثبت نرسیده است.

انتهای پیام/  161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار