سردار دهقان:

خدمات رزمی با توجه به تغییر شرایط نبرد باید تغییر کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه خدمات رزمی با توجه به تغییر شرایط نبرد باید تغییر کند، گفت: نیروهای مسلح در مسیر افزایش قدرت دفاعی گام برمی‌دارند و آینده‌نگاری و مطالعات راهبردی چراغ راه آنها است.
کد خبر: ۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹ - 30September 2013

خدمات رزمی با توجه به تغییر شرایط نبرد باید تغییر کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نخستین همایش سراسری تازه های علمی، سامانههای متحرک امدادی، بهداشتی، درمانی در رزم، گفت: نیروهای مسلح در مسیر افزایش قدرت دفاعی گام برمیدارند و آیندهنگاری و مطالعات راهبردی چراغ راه آنها است.

دهقان از عنصر انسانی به عنوان بزرگترین عامل موفقیت در هر صحنهای به خصوص صحنه رزم یاد کرد و افزود: سلامت جسمی و مولفههای روحی و روانی در کنار مهارت و تخصص عامل مهم تعیین کنندهای در مدیریت صحنه نبرد است.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: باید هوشمندسازی، سبکسازی و ایمنسازی را در کنار ویژگیهای نظیر سرعت عمل، تحرک، قدرت و کیفیت بالا، در تجهیزات و سامانههای امدادی، بهداشتی، درمانی و رزمی تعمیم دهیم.
 
دهقان با اشاره به متفاوت شدن فضای نبردهای علمی با گذشته گفت: خدمات رزمی هم با توجه به تغییر شرایط نبرد باید تغییر کند و ارتقا یابد.
 
وی بهره گیری از فناوریهای نوین برای امدادرسانی به مجروحان جنگی در کمترین زمان وبهترین کیفیت را تأکید کرد و افزود: وزارت دفاع آمادگی دارد از سامانههای جدید علمی در حوزه بهداشت و درمان که میتواند در اختیار واحدهای عملیاتی قرار گیرد، حمایت کند.
 
همایش سراسری تازه های علمی، سامانه های متحرک امدادی، بهداشتی در رزم با حضور 200 نفر از متخصصان علوم نظامی، بهداشت و درمان امروز در مشهد مقدس برگزار شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار