گاردین:

ترامپ یک ویروس میکروسکوپی در بدن ملت آمریکاست

یک روزنامه انگلیسی در یادداشتی آورده است، رئیس جمهور آمریکا نه ویروس کشنده کرونا بلکه، رسانه‌ها را دشمن اصلی این کشور می‌داند.
کد خبر: ۳۹۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴ - 15April 2020

ترامپ یک ویروس میکروسکوپی در بدن ملت آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، روزنامه «گاردین» در یادداشتی آورده است، پس از گذشت سه ماه از ورود ویروس کرونا به آمریکا و مرگ بیش از ۲۰ هزار نفر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور گمان می‌کند، رسانه‌ها دشمن اصلی آمریکا هستند.

در این یادداشت آمده است: «[این دشمن]چندان هم آن‌طور که او بار‌ها اعلام کرده است نامرئی نیست. این دشمن ویروسی باهوش که آنتی‌بیوتیک‌ها را در جهان بلا استفاده کرده نیست. بلکه در واقع [این دشمن]رسانه است».

نویسنده این یادداشت در عباراتی طعنه‌آمیز خطاب به اهل رسانه نوشت: «بله شما می‌دانید چه کسی هستید، شما مأموران ویروسی انجام خرابکاری هستید. به خاطر شما فرمانده کل قوای دلاور ما مجبور شد بخش زیادی از به‌اصطلاح نشست خبری دوشنبه عید پاک خود را به مبارزه با قسمتی از همه‌گیری اختصاص دهد که واقعا نیاز بود: خبرنگاران».

وی افزود: «شاید بیمارستان‌ها به نقطه فروپاشی رسیده باشند و اقتصاد نیز شاید تحت فشار باشد. ولی قهرمان آمریکایی شجاع ما منابع با ارزش کاخ سفید را به مهم‌ترین کار اختصاص داد: تکذیب تحقیقات روزنامه نیویورک تایمز در این خصوص که چگونه او از زمان شیوع ویروس در [استان]هوبی [چین]، چند ماه زمان را از دست داد».

این یادداشت شرح می‌دهد، هنگامی که «پائولا رید» خبرنگار شبکه «سی‌بی‌اس» از ترامپ پرسید دولت او کل ماه فوریه (بهمن-اسفند) را چکار می‌کرد، ترامپ پاسخ داد لیست کارهایش را به او خواهد داد. ترامپ افزود: «ببین، ببین، شما می‌دانید که [رسانه‌ای]جعلی هستید. مردم نسبت به شما آگاهی دارند. به‌خاطر همین رتبه مقبولیت شما پایین است».

نویسنده یادداشت خطاب به ترامپ می‌گوید: «نیمه اول ماه (فوریه) گفتید که هوای گرم باعث می‌شود ویروس از بین برود. نیمه دوم ماه گفتید اوضاع به‌میزان زیادی تحت کنترل است. در پایان ماه گفتید شمار مبتلایان "تا چند روز آینده کمتر شده و به صفر می‌رسد". اوه بله و شما پیش‌بینی کردید که "یک روز این ویروس مثل یک معجزه ناپدید خواهد شد". رهبر تاریخی ما مانند یک معجزه، ماه فوریه را از حافظه جمعی ما پاک کرد، زیرا مگر فوریه تا کنون برای آمریکا چه کرده است؟ این ماه حتی ۳۰ روزه هم نیست».

وی می‌افزاید: «روز دوشنبه «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا به‌خاطر انتخاب کلماتش در یک مصاحبه تلویزیونی ابراز ندامت کرد. او چه گفته بود که تا این حد به احساسات رئیس جمهور لطمه زده بود؟ حرفی کاملاً واضح: اگر قرنطینه زودتر اعمال می‌شد جان افراد بیشتری حفظ می‌شد».

در ادامه یادداشت آمده است، ترامپ در کنفرانس خبری روز دوشنبه در توضیح بازنشر توئیت حاوی «#اخراج فائوچی» گفت، «این نظر فرد دیگری است. همه از آنتونی راضی نیستند. قرار نیست همه از همه راضی باشند».

نویسنده یادداشت در پایان بیان می‌کند: «این رئیس جمهور یک ویروس میکروسکوپی ریز در بدن یک ملت بسیار بزرگ است. کدام موجود زنده دیگری مدعی می‌شود که «در کل کشورش اختیار تام» دارد؟ فقط نوعی جهش‌یافته از حیات که با اتکا بر خط نانوشته قانون اساسی توان بقا دارد که می‌گوید زمانی که فردی رئیس جمهور ایالات متحده می‌شود، اختیارات تام دارد».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها