کتاب جدید بشیر حسینی به‌زودی منتشر می‌شود

کتاب «حرفی به‌قدر کفایت» نوشته حمید شکری اویلق و سیدبشیر حسینی به‌زودی توسط انتشارات سروش منتشر و وارد بازار نشر می‌شود.
کد خبر: ۳۹۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ - 20April 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «حرفی به قدر کفایت» اثر مشترک حمید شکری اویلق و سیدبشیر حسینی به‌زودی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

نویسندگان این‌کتاب تلاش کرده‌اند در چارچوب نهج البلاغه، تمام نقطه‌نظرات امام علی (ع) درباره ارتباط کلامی و نیز شیوه‌های ارتباط کلامی ایشان را بر اساس روش تحلیل محتوای کیفی، جمع‌آوری و تحلیل کنند. به‌این‌ترتیب، این‌کتاب اولین اثری است که علوم ارتباطات را به کتاب نهج‌البلاغه پیوند می‌زند و براساس یک نگاه علمی، دنبال استنباط و اکتشاف مدلی از پدیده‌ ارتباط کلامی دارد.

کتاب جدید بشیر حسینی به‌زودی منتشر می‌شود

حمید شکری یکی از نویسندگان این‌اثر می‌گوید «حرفی به قدر کفایت» حاصل بیش از ۲ سال تلاش و مطالعه بوده و نتیجه پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشدش بوده است. این‌پژوهشگر کتاب خود را با راهنمایی حسینی، در ۳ فصل کلی نوشته است.

به‌این‌ترتیب در اولین‌فصل کتاب تلاش شده تقریبا تمام اظهارنظرهای علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) درباره موضوع ارتباطات کلامی و نیز شیوه‌های ارتباط کلامی خود ایشان استخراج، دسته‌بندی و تحلیل شود. همچنین در فصل دوم مفاهیم، تعاریف و نظریات مرتبط با موضوع ارتباط کلامی، که حاصل اندیشه و تفکر اندیشمندان مطرح بوده‌اند، ارائه شده است.

سومین فصل کتاب هم با تکیه بر مطالب دو فصل پیشین، عصاره‌ یافته‌ها و جمع‌بندی بحث ارتباط کلامی در قالب مدل استنباطی و اکتشافی است.

به‌گفته شکری، در نوشتن این‌کتاب از ۳۶ منبع معتبر استفاده شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها