حضور جهادی امام رضایی‌ها در مناطق سیل‌زده

مسئول جمعیت امام رضایی‌ها (ع) گفت: داوطلبان گروه با حضور در مناطق سیل زده خراسان رضوی در حال ارائه خدمات امدادی و تامین غذای روزانه مردم منطقه هستند.
کد خبر: ۳۹۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ - 20April 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، طی روز‌های گذشته شاهد وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور بوده‌ایم. با توجه به اینکه در اغلب حوادث و رویداد‌ها گروه‌های جهادی و مردمی با حضور در این مناطق به کمک رسانی و خدمات داوطلبانه می‌پرداز ند، با جاری شدن سیلاب در برخی روستا‌های خراسان رضوی و کرمان نیز گروه‌های جهادی به این مناطق رفته‌اند.

جمعیت امام رضایی‌ها (ع) نیز از ابتدای سال تاکنون و حتی پیش از آن نیز درتمامی مناطق سیل زده حضور یافته و به امدادرسانی پرداخته‌اند. داوطلبان این گروه در حال حاضر نیز در مناطق سیل زده استان خراسان رضوی حضور دارند و در حال بازگشایی مسیر‌های بسته شده بر اثر سیل هستند.

در همین خصوص «حسین یکتا» مسئول جمعیت امام رضایی‌ها (ع) در گفت‎وگویی، با اشاره بر حضور اعضای این گروه در مناطق سیل زده کشور اظهار داشت: با شروع سیل و سیلاب در برخی از استان‌ها ازجمله کرمان و خراسان رضوی اعضا و داوطلبان گروه برای کمک به هموطنان به مناطق سیل زده اعزام شدند. در حال حاصل نیز در روستای بهانگر از توابع استان خراسان رضوی مستقر هستیم.

یکتا با توضیح درباره وضعیت این منطقه گفت: با توجه به وقوع سیل در این منطقه، ۴۷ خانه به طور کامل زیر گل و لای رفته و تعدادی از منازل نیز تخریب شده‌اند. اسباب و لوازم زندگی مردم از بین رفته و چندین روستای اطراف نیز به دلیل آب گرفتگی منازل با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

وی افزود: مسیر‌ها و جاده‌های ورودی به چندین روستا به دلیل افزایش سطح آب بسته شده و علاوه بر تلف شدن دام‌ها و طیور متأسفانه شاهد زیر گل رفتن مرغداری‌های منطقه هستیم.

حضور جهادی امام رضایی‌ها در مناطق سیل‌زده

مسئول جمعیت امام رضایی‌ها (ع) با اشاره بر حضور بیش از ۵۰ نفر از داوطلبان جمعیت امام رضایی‌ها در این منطقه، عنوان کرد: نیرو‌ها از هفته‌های گذشته در روستا‌های سیل زده حاضر شده و در مرحله اول با تأسیس آشپزخانه در حال تأمین غذای مردم و ارائه خدمات امدادی به مردم سیل زده هستند. مرحله بعدی اقدامات نیرو‌ها نیز بازسازی مناطق و ارائه خدمات مهندسی است.

وی با اشاره بر توزیع روزانه هزار وعده غذایی میان سیل زدگان، ادامه داد: پس از رفع وضعیت سیلابی، با کمک خیرین به تهیه اسباب زندگی و تأمین لوازم مورد نیاز و از بین رفته خانوار‌ها خواهیم پرداخت و در صورت وجود کمک‌های کافی، دام‌های از بین رفته روستاییان نیز تأمین خواهد شد.

یکتا ابراز داشت: در حال حاضر مهم‌ترین اولویت خالی کردن منازل از گل و لای و باز کردن مسیر ورودی به روستا‌ها است.

وی با اشاره بر سیل کرمان نیز تصریح کرد: در جریان سیل کرمان نیز نیرو‌های گروه امام رضایی‌ها در منطقه حاضر شدند و به مدت ۱۲ روز در مناطق سیل زده حضور داشتند.

مسئول جمعیت امام رضایی‌ها (ع) با اشاره بر جمع آوری ۱۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی برای مردم سیل زده کرمان نیز خاطرنشان کرد: با این مبلغ نیز اقلامی ازجمله پتو، موکت، آذوغه و ... برای مردم تهیه و در کنار آن خدمات امدادی و درمانی نیز توسط داوطلبان گروه به هموطنان ارائه شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار