سردار باران چشمه خبر داد:

معافیت سرباز قهرمان از خدمت سربازی

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: مدال آوران رقابت های المپیک، جهانی و آسیایی پس از گذراندن دوره آموزشی از خدمت سربازی معاف می شوند.
کد خبر: ۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵ - 22October 2013

معافیت سرباز قهرمان از خدمت سربازی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ مهرعلی باران چشمه در نشست خبری بیست و هشتمین دوره رقابت های کشتی نظامیان جهان سیزم، اظهار داشت: برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی تبصره ای به قانون سردار قهرمان افزوده شد که بر اساس آن مدال آوران رقابت های المپیک، آسیایی و جهانی از خدمت سربازی معاف می شوند.
 
وی ادامه داد: پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، وزارت دفاع با همکاری وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح برنامه  اجرایی این قانون را تدوین کردند که پس از تایید آن اجرایی می شود.
 
رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح افزود: براساس این قانون مقام های اول، دوم و سوم رقابت های المپیک، مقام اول رقابتهای آسیایی، افتخار آفرینان رقابتهای جهانی در رشته های والیبال، فوتبال و بسکتبال که مقام قهرمانی و نائب فهرمانی را کسب کنند و نفرات اول رقابت های جهانی که هر چهار سال یکبار برگزار می شود، پس از گذراندن دوره آموزشی از خدمت سربازی معاف می شوند.
 
سردار باران چشمه تصریح کرد: همچنین یکی از فرزندان افتخارآفرینان رقابت های پارالمیپک موفق به کسب مقام اول، دوم یا سوم شده باشند نیز مشمول این قانون هستند و از خدمت سربازی معاف می شوند.
 
وی در پایان گفت: ورزشکارانی که از مسابقات المپیک لندن هم مقام کسب کرده باشند، مشمول قانون معافیت از خدمت سربازی هستند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار