عربستان امروز ۵۳ بار استان‌های «مأرب» و «الجوف» یمن را بمباران کرد

ائتلاف سعودی چند منطقه در استان‌های مأرب و الجوف را امروز هم هدف حملات هوایی بی امان خود قرار داد در همین حال رزمندگان یمنی یک عملیات مزدوران سعودی برای پیشروی در استان البیضاء را ناکام گذاشتند.
کد خبر: ۳۹۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ - 21April 2020

عربستان امروز ۵۳ بار استان‌های «مأرب» و «الجوف» یمن را بمباران کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه سه شنبه از ادامه تجاوز نیرو‌های ائتلاف سعودی در جبهه‌های مختلف یمن خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» اعلام کرد: «نیرو‌های ما به فضل الهی موفق شدند پیشروی گسترده مزدوران ائتلاف سعودی را از دو مسیر دفع کنند، یکی به سمت مواضع نیرو‌های ما در «شبکه الضحاکی» و دیگر از سمت العقله به سمت مواضع نیرو‌های ما در «شبکه العرقوب» شهر الصومعه در استان «البیضاء» که هر دو را ناکام گذاشتند.

وی ادامه داد: «این پیشروی مزدوران سعودی از صبح امروز سه شنبه تا عصر ادامه داشت و رزمندگان یمنی دلاورمردانه به مقاومت در برابر آن ایستادند و با وارد آوردن خسارت جانی و تجهیزاتی سنگین به صفوف دشمن آن را وادار به عقب نشینی کردند به گونه‌ای که هرگز نتوانستند به هیچ پیشروی دست یابند».

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین گفت: «نیروی هوایی ائتلاف سعودی امروز در ۵۳ نوبت مناطق پراکنده در استان‌های مأرب و الجوف را بمباران کرد که ۴۲ مرتبه آن علیه شهر‌های «مجزر» و «صرواح» در استان مأرب و ۱۱ مرتبه آن علیه شهر‌های «الحزم» و «خب و الشعف» در استان «الجوف» انجام شد.

اتاق عملیات رصد نقض آتش‌بس توسط دشمن سعودی در استان الحدیده هم اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته نیرو‌های ائتلاف سعودی ۵۴ نوبت آتش بس را نقض کردند.

یک منبع یمنی در اتاق عملیات مذکور گفت که فقط در ۱۱ نوبت مناطق مختلف الحدیده هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفت و ۴۳ بار هم با سلاح‌های سبک‌تر به مناطق الحدیده حمله شده است.

شهر «نهم» استان صنعا هم امشب هدف چهار مرتبه بمباران جنگنده‌های ائتلاف سعودی قرار گرفت.

منطقه «جبل الشبکه» مشرف به نجران در مرز شمال یمن با عربستان هم امشب هدف حمله هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفت.

ائتلاف سعودی از ۲۱ فروردین گذشته مدعی شد که حملات خود به یمن را به دلیل شیوع کرونا در این کشور متوقف کرده و این آتش‌بس یک‌طرفه دو هفته به طول خواهد انجامید و در صورت استقبال قابل تمدید است. به رغم این ادعا، حملات طی روز‌های گذشته به هیچ وجه متوقف نشده و مواضع ارتش یمن از زمین و آسمان هدف حملات این ائتلاف قرار گرفته است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار