توطئه جدید آمریکا برای ابقای نظامیان تروریست خود در عراق

یکی از کارشناسان مسائل سیاسی عراق بر این باور است که آمریکا منتظر تشکیل کابینه جدید عراق است تا بتواند معاهده ابقای نظامیان خود در این کشور را به بغداد تحمیل کند.
کد خبر: ۳۹۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ - 23April 2020

توطئه جدید آمریکا برای ابقای نظامیان تروریست خود در عراقبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «علی الوائلی» کارشناس مسائل سیاسی عراق درباره توطئه جدید ایالات متحده آمریکا در این کشور هشدار داد.

الوائلی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که آمریکا برای معاهده جدیدی با عراق آماده می‌شود و هدف از این معاهده باقی ماندن نظامیان این کشور در عراق است.

وی تأکید کرد، آمریکا به عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق اعلام کرده است که با مسئولان عراقی در ماه ژوئن آینده دیدار خواهد کرد و با این اقدام، برای عقد معاهده مذکور آماده می‌شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بر این باور است که آمریکا در تلاش است تا مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نظامیان خارجی به ویژه نظامیان تروریست آمریکایی را دور بزند.

پس از به شهادت رسیدن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهندی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی در جریان حملات هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد، پارلمان عراق، مصوبه اخراج نظامیان خارجی به ویژه تروریست‌های آمریکایی را تصویب کرد.

به گفته الوائلی، آمریکا می‌کوشد بهانه‌های تازه‌ای خلق کند تا بتواند با دستاویز قرار دادن آن در برابر جامعه بین‌الملل، نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری خود را در عراق باقی نگه دارد.

وی تصریح کرد: «کاخ سفید منتظر تشکیل کابینه مصطفی الکاظمی است تا بتواند پروژه جدید خود را در عراق کلید بزند».

این تحلیلگر در پایان خاطر نشان کرد، آمریکا در تلاش است تا بتواند خود را به کانون تصمیم‌گیری عراق، تحمیل کند و اگر الکاظمی معاهده جدید ابقای نظامیان آمریکا در عراق را نپذیرد، شاید واشنگتن «چانه‌زنی‌هایی برای ایجاد هرج‌ومرج و تهدید منصب الکاظمی ایجاد کند».

در همین ارتباط، «محمد الغبان» رئیس فراکسیون الفتح درباره اخراج نظامیان خارجی از عراق گفت که فراکسیونهای شیعه با الکاظمی توافق کردند که نیروهای خارجی بر اساس یک جدول زمانی معین، اخراج شوند و همچنین الکاظمی متعهد شد که مصوبه پارلمان را اجرا کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار