فرمانده سابق نیروی قدس سپاه در یادواره اندیشمندان حوزه علوم دفاعی:

سرلشکر قاسم سلیمانی داعش را شکست داد نه ائتلاف 60 کشور

سردار احمد وحیدی گفت: با توجه به شکست های پی در پی آمریکا در منطقه می توان گفت آمریکا دیگر قابلیت ساخت معادلات استراتژیک در منطقه را ندارد.
کد خبر: ۳۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳ - 25January 2015

سرلشکر  قاسم سلیمانی داعش را شکست داد نه ائتلاف 60 کشور

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی و فرمانده سابق نیروی قدس سپاه در اولین یادواره اندیشمندان حوزه علوم دفاعی سپاه و سومین سالگرد عروج ملکوتی سردار حاج احمد سیافزاده که شب گذشته در تالار ایوان شمس برگزار شد، با اشاره به تحولات اخیر عراق و پیروزی های جبهه مقاومت در برابر داعش اظهار داشت: همانطوری که امروز مشاهده می کنیم این سرلشکر قاسم سلیمانی است که داعش را شکست می دهد و جلوی اهداف آنان را گرفته است، نه ائتلاف نمایشی 60 کشور.

وی در ادامه با اشاره به تاریخ تحولات منطقه غرب آسیا و اقداماتی که تاکنون آمریکا برای ایجاد نظم جدید در این منطقه انجام داده است، افزود: کشوری که بعد از فروپاشی شوروی دیگر خود را قدرت بلامنازع  و قیم دیگر کشورهای دنیا میدانست پس از پیروزی انقلاب اسلامی با گفتمان جدیدی در منطقه غرب آسیا مواجه شد که همین گفتمان تاکنون جلوی پیشرویهای این کشور را در منطقه گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در این رابطه گفت: آمریکا میخواست با تغییر حاکمیت در عراق الگوی جدیدی از دموکراسی را متناسب با منافع خود در منطقه غرب آسیا ایجاد کند که این راهبرد با شکست مواجه شد.

سردار وحیدی ادامه داد: آمریکا هنگامی که به لحاظ استراتژیک با شکستهای پی در پی در منطقه مواجه شد خواست با دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی یک جنگ درونتمدنی را ایجاد کند تا بدنبال آن به اهداف شوم خود در منطقه دست یابد، اما امروز میبینیم که این راهبرد چطور با شکست مواجه شده و بالعکس این جبهه مقاومت است که هر روز قویتر و وسیعتر میشود.

وی افزود: کشوری که بزرگترین قدرت نظامی دنیا محسوب میشود و 570 میلیارد دلار را بهعنوان بودجه نظامی تخصیص داده است امروز دچار ذلت شده است و دیگر قادر به ساخت معادلات استراتژیک در سطح منطقه نیست.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با اشاره به مذاکرات هستهای ایران با گروه 1+5 تصریح کرد: مسئله ما با آمریکا در مذاکرات، بحث 4 سانتریفیوژ و یا تعداد آن نیست، بلکه بحث کشاکش دو قدرت تعیین کننده آمریکا و ایران در جهان است.

وحیدی افزود: دنیا دید ایران در مذاکرات هستهای با هدایت رهبر معظم انقلاب ذرهای از مواضع روشن عقبنشینی نکرد و  با همه سختیها جلوی زیادهخواهی طرف مذاکره کننده ایستاد.

وی با بیان اینکه  دشمن تلاش میکند تا توان راهبردی ایران را در منطقه تحت الشعاع قرار دهد، تصریح کرد: ایران اسلامی امروز به سطحی از توانمندی رسیده است که میتواند عزتمندانه از مواضع همه مستضعفان عالم حمایت کند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با اشاره به اینکه ایران امروز امید کشورهای آزادیخواه و ملتهای مستضعف است، افزود: جمهوری اسلامی ایران بهدنبال شکلدهی واقعی و حقیقی جهان اسلام است.

سردار وحیدی گفت: متاسفانه برخی کوتهفکران اینگونه میپندارند که جمهوری اسلامی ایران در (امور داخلی) کشورها دخالت میکند، در حالی که اینطور نیست، چراکه ما نیازی به دخالت در امور داخلی کشورها نداریم؛ ما فقط پیام انقلاب را صادر میکنیم و ملتهای آزاده از آن تاثیر میپذیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها