سردار رستگارپناه:

کوچک‌ترین تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه را زیر نظر داریم

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) گفت: تحرکات آمریکا در منطقه و حوزه‌های جنگی برای ایران قابل رصد است و عمده‌ترین وحشت آمریکا این است که همه ظرفیت‌های روی زمین آن‌ها برباد رفته است.
کد خبر: ۳۹۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ - 26April 2020

کوچک‌ترین تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه زیرنظر ماستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، سردار «حسن رستگارپناه» مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) در گفت‌وگویی رادیویی، کارکرد ماهواره نور را ناظر بر حوزه بازدارندگی دانست و اظهار داشت: بر اساس طراحی، این ماهواره اطلاعات خبری کسب کرده و همسطح قدرت‌های مدعی این امر قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: کشور‌های فعال در امر ارسال ماهواره، همواره سایرین را رصد می‌کنند و خوشبختانه سپاه تمامی اقدامات را در فضای مرتبط با داخل پیش برد و از درز اطلاعات و لو رفتن مسائل جلوگیری کرد.

سردار رستگارپناه یادآور شد: زمانی که اقدام به عمل کردیم، همه دشمنان در شرایط بهت و ترس قرار گرفتند که چطور نتوانسته‌اند اطلاعات را قبل از اقدام سپاه کسب کنند.

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: فضای دفاعی کشور به گونه‌ای است که هرچه مورد نیاز باشد با اتکا به دانشمندان جوان طراحی می‌شود.

وی گفت: آمریکا تاکنون ماهواره‌هایی را در حوزه جاسوسی و فنی و تخصصی در مدار قرار داده و برای انحصار این حوزه ادعا می‌کرد که اجازه نمی‌دهیم ایران به این ظرفیت علمی و پیشرفت برسد.

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) افزود: ما توانستیم و آمریکا می‌داند با این پیشرفت، همه شرایط آمریکایی‌ها قابل رصد خواهد بود.

سردار رستگارپناه اضافه کرد: تحرکات آمریکا در منطقه و حوزه‌های جنگی برای ایران قابل رصد است و عمده‌ترین وحشت آمریکا این است که همه ظرفیت‌های روی زمین بر باد رفته است.

وی افزود: آمریکا در شرایط تحریم همه ابزار‌ها را علیه ما وارد عمل کرد و تصور می‌کرد که ما زمین‌گیر می‌شویم، ولی با پرتاب ماهواره نور ثابت کردیم که تحریم مانعی در مسیر رشد تکنولوژی و علوم ایجاد نمی‌کند.

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) گفت: همان‌طور که فرمانده سپاه تأکید کرد با کوچک‌ترین تحرک دشمن در منطقه برخورد می‌کنیم.

سردار رستگارپناه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها روندی را طی ۴۰ سال گذشته برای برخورد با ما و محدودسازی اقدامات ما دنبال کردند؛ اما ماهواره نور قدرت ما را به آمریکا نشان داد و در آینده می‌دانند هیچ حرکتی از سوی آن‌ها اثر ندارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار