رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌ پرس:

مقاومت تنها راه مقابله با دشمن است

رضا نجم سهیلی گفت: رزمندگان دفاع مقدس ثابت کردند که مقاومت تنها راه مقابله با دشمن است.
کد خبر: ۳۹۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ - 28April 2020

«رضا نجم سهیلی» رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: سال 1346 در خرم آباد و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمدم. در همان شهر خرم آباد تحصیلاتم را شروع کردم و تا مقطع راهنمایی ادامه دادم. بعد از اعزام به سربازی و پایان دوره آموزشی از طرف ژاندارمری به جبهه اعزام شدم.

وی با بیان اینکه در مناطق جنوب کشور در شهر دهلران حضور داشته، گفت:  وقتی که ما به منطقه رسیدیم به عنوان سرباز لشکر 21 حمزه تیپ 2 گردان 141 گروهان ادوات انجام وظیفه می‌کردم و در عملیات های مرصاد و نصر 3 شرکت داشته‌ام.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در تاریخ 6 خرداد 67 از طرف فرمانده تیپ 2 لشکر 21 حمزه مأمور به گروهان 207 بهبهان ژاندرمری شدم، فردای همان روز که بعنوان دیدبان سلاح مینی کاتیوشا در منطقه زبیدات بودم مورد شلیک گلوله دشمن قرار گرفتم و از ناحیه دست راست دچار جراحت شدم.

سهیلی گفت: در همان زمانی که من در حال دفاع از کشور بودم 2 تا از برادرانم نیز به اسم «محمد» و «محمد مراد» در جبهه مشغول به خدمت بودند.

وی یادآور شد: در زمان جنگ نیروهای عراقی آمبولانس‌های حاوی مجروحین ایرانی را هدف می‌دادند و منهدم می‌کردند در صورتی که در قانون ایران زدن آمبولانس دشمن جرم محسوب می‌شد.

سهیلی با بیان این مطلب که لحظه لحظه دوران دفاع مقدس سرشار از حوادث تلخ و شیرین بود، ادامه داد: یکی از خاطرات تلخی که از آن ایام درذهنم مانده است، در عملیات نصر 3 حدود چند کیلومتر با نیروهای عراقی فاصله داشتیم در آن گرمای تابستان که بعضی از نیروها در حال خالی کردن قالب‌های یخ از ماشین بودند عراقی‌ها حمله کردند و تعدادی از همرزمانم از جمله «مجید قائد رحمت» که بچه شهرستان دورود بود را دستگیر و به اسارت بردند و یکی از دوستانم به اسم «شیرمراد ذراتی» هم به شهادت رساندن.

وی با اشاره به کمبود مواد غذایی و مایحتاج رزمندگان در مناطق عملیاتی تصریح کرد: با این حال همه‌ رزمنده‌ها دور هم جمع می‌شدیم و یک غذای ساده مثل نان و ماست را با لذتی خاص می‌خوردیم، همچنین زمانی که دشمن ماشین حمل غذا و تدارکات را نشانه می‌گرفت ما حدود 4 روز بدون غذا سر می‌کردیم اما به لطف خدا در ایمان و اراده‌ی رزمندگان خللی ایجاد نمی‌شد و ثابت کردند که مقاومت تنها راه مقابله با دشمن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار