یادداشت شفاهی سردار ذوالقدر؛

بسیج و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید

در دوران دفاع مقدس جنگ و دفاع فقط بر عهده بسیج، سپاه و ارتش نبود؛ بلکه تمام مردم با ایمان، در شیرینی ها و تلخی های آن سهیم بودند.
کد خبر: ۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹ - 01October 2013

بسیج و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید

خبرگزاری دفاع مقدس: سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در یادداشتی شفاهی که در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار گرفته است، نوشت: ما از یک سو با نسلی روبرو هستیم که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، اعم از حضور مستقیم، نقش پشتیبانی و حمایتی و از سوی دیگر نسل حاضر که آن دوره را درک نکرده است؛ نسل گذشته، دوست دارند که آنچه در طول دوره دفاع مقدس رخ داده را مرور کنند و بتوانند پیامدهای آن را به نسل حاضر منتقل کنند و نسل جدید هم به شدت مشتاق دریافت این فرهنگ است. به طوری که از همایش ها، رزمایش ها، نشست ها و گفتگوها و.... استقبال خوبی می کنند.


چنانچه که در دوران دفاع مقدس جنگ و دفاع فقط برعهده بسیج، سپاه و ارتش نبود بلکه تمام مردم با ایمان، در شیرینی ها و تلخی های آن سهیم بودند. لذا در ارائه آن ارزش ها هم باید همه مردم ایران دخیل باشند و در تدوین، انتقال، دریافت و بکارگیری ابزار مختلف نسبت به اشاعه آن به عنوان یک افتخار و پیروزی بزرگ تلاش کنند.
البته سپاه در طول سال با حضور در مناطق عملیاتی اقدامات شایسته ای را در غالب راهیان نور انجام می دهد که طی آن غریب به 50 هزار نفر اعم از دانش آموزان و دانشجویان به بازدید مناطق عملیاتی می روند و در حین اجرای این بازدیدها هم کارهای مختلف فرهنگی، با حضور راویان در مناطق عملیاتی انجام می شود.


ضرورت دیگر؛ آمادگی دفاعی دانش آموزان است که با تربیت معلمان ویژه جهت تدریس محقق می شود و بخش دیگر هم در حلول دفاع مقدس است که امسال با برپایی حدود 28 نمایشگاه فاخر در تهران با موضوعات بانوان در دفاع مقدس، جوانان در دفاع مقدس، اعزام در دفاع مقدس، آزادگان و... به فعالیت پرداخته است.


برگزاری سه رزمایش از جمله عملیات رمضان در بوستان ولایت، عملیات الی بیت المقدس دردهکده مقاومت واقع در اتوبان شهید یاسینی و عملیات خیبر که توسط تیپ امنیتی آل محمد (ص) از اقدامات ارزشمند در این حوزه است و همچنین نمایش زنده دیگری که در انتهای جاده لشگرک برپا می باشد.


 یکی دیگر از اقدامات سپاه تهران بزرگ چاپ کتاب هایی با موضوع دفاع مقدس توسط انتشارات صاعقه است که تاکنون ده ها عنوان را رونمایی کرده و در آینده نزدیک نیز از عناوین مختلف دیگری رونمایی می کند. همچنین برپایی چندین گروه به نام صالحین در پایگاه های مقاومت که با هدف تشکیل حلقه های معرفتی وظیفه سازماندهی بسیج را برعهده دارند، اقدام دیگری است که توسط سپاه تهران بزرگ در راستای انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب و دفاع مقدس به نسل جوان، انجام می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار