حجت الاسلام آل هاشم:

عزت امروز ما به برکت خون شهدا و دفاع مقدس است

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: سفر رئیس جمهور محترم به سازمان ملل متحد و نیویورک ملاحظه فرمودید و دیدید که رئیس جمهورآمریکا درخواست ملاقات با ایشان را می کند؛ این عزت به برکت خون شهدا و دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰ - 29September 2013

عزت امروز ما به برکت خون شهدا و دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام آل هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین همایش تجلیل از حماسه سازان و پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ ملت ایران نقاط عطف فراوانی وجود دارد. انقلاب اسلامی یکی از رویدادهایی است که نه تنها چهره ایران عزیز را تغییر نمود و ارزش های اسلامی را حاکم کرد بلکه درجهان نیز اثرات فراوانی داشت.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی با بیا ن دست اندازی و هجمه های دشمن علیه انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی به دلیل روحیه ضداستکباریش همواره مورد همجمه های دشمنان این انقلاب قرارگرفته اما با رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری، این دسیسه ها نقش برآب شد.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان قرار گرفتن شرق و غرب در مقابل انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی، افزود: رزمندگان جمهوری اسلامی به ویژه ارتش نظام اسلامی از همان روزهای اولیه جنگ وارد مقابله با عراق شدند  و در جبهه های مختلف با دشمن بیگانه جنگیدند.

وی گفت: این جنگ زمانی به ما تحمیل شد که 19 ماه از انقلاب گذشته بود و ما مشغول نظام سازی بودیم. اما عراق برای مناطق مختلف ما به ویژه خوزستان برنامه ریزی کرده و حتی شهردار و فرماندار برای بخش های مختلف مشخص کرده بود.

آل هاشم اهداف صدام برای آغاز جنگ را در 5 مورد بیان نمود: 1- براندازی نظام 2- تصرف خاک ایران به ویژه استان خوزستان 3- تجزیه ایران 4- تصرف بر نفت منطقه 5- جلوگیری از صدور فرهنگ انقلاب اسلامی؛

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه بیداری اسلامی ایجاده در کشورهای اسلامی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی می باشد تصریح کرد: سفر رئیس جمهور محترم به سازمان ملل متحد و نیویورک ملاحظه فرمودید و دیدید که رئیس جمهورآمریکا درخواست ملاقات با ایشان را می کند؛ این عزت به برکت خون شهدا و دفاع مقدس است.

وی مهمترین روش های حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان داشت و گفت: 1- حفظ حالات معنوی دفاع مقدس 2- حشر و نشر با شهدا 3- جمع آوری و ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان دفاع مقدس 4- پیوند ارزش های دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا 5- تدوین تاریخ دفاع مقدس 6- تجلیل از شهدا، آزادگان، جانبازان، رزمندگان و خانواده های آنان

وی در پایان تأکید کرد: رزمندگان محترم در ارتش، سپاه و بسیج باید خود را اثبات کنند نه اینکه یکدیگر را نفی نمایند.

در بخش دیگری از این مراسم سردار جواد خضرایی مشاورشهردارتهران و مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در طی سال های بعد از دفاع مقدس، آنچه که در آن ایام گذشت به خوبی به مردم ما نرسید و ما نتوانستیم فداکاری ها و جان فشانی رزمندگان به ویژه ارتشیان قهرمان را به مردم معرفی نماییم.

مشاور شهردار تهران با بیان بی کفایتی شاهان و سیاستمداران تاریخ ملت ایران و تقدیم نمودن حدود یک میلیون کیلومتر از خاک کشور به بیگانگان، گفت: در ایام دفاع مقدس باوجود همجمه های شدید از شرق و غرب اما حتی یک وجب از خاک ایران به دست بیگانگان نیافتاد.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس افزود: آنچه که توانست این عظمت و عزت را برای ما به ارمغان آورد، مقاومت و فداکاری های رزمندگان بود که بسیاری از آنان، امروز در جمع ما نیستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار