تشدید درگیری‌ها در سه استان یمن

درگیری بین نیروهای ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمن از یک سو و نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و نیروهای ائتلاف سعودی در سه استان البیضاء، مأرب و الحدید تشدید شده است.
کد خبر: ۳۹۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ - 02May 2020

تشدید درگیری‌ها در سه استان یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، درگیری شدیدی بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای هادی با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف سعودی در منطقه «الحمه» در قانیه واقع در شمال شرقی استان البیضاء به وقوع پیوسته است.

این درگیری‌ها یک روز پس از سیطره مجدد ارتش و کمیته‌های مردمی بر تعدادی از پایگاه‌های تحت تصرف نیروهای هادی در کوه ثِره واقع در حدفاصل منطقه مکیراس در جنوب البیضاء و منطقه لودّر در شمال استان أبین، به وقوع پیوسته است.

طبق گزارش شبکه المیادین، همچنین درگیری‌های شدیدی نیز بین نیروهای مسلح یمن در صنعاء و نیروهای ائتلاف سعودی در منطقه مرزی البقع واقع در بین نجران و صعده به وقوع پیوسته و جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز در چند نوبت پایگاه‌های نیروهای مسلح یمن در دو کوه «الشبکه» و «الشرفه» مشرف به ناحیه جنوبی شهر نجران عربستان بمباران کردند.

یک منبع نظامی دولت صنعاء در استان الحدیده نیز از رصد ۶۷ مورد نقض آتش‌بس از سوی نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

این منبع گفت که نیروهای ائتلاف سعودی ۲۸ گلوله توپخانه به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در الحدیده شلیک کردند.

از سوی دیگر ائتلاف سعودی-آمریکایی صبح امروز (شنبه) گمرک «عفار» در استان بیضاء (مرکز یمن) را هدف گرفت که در پی آن تعدادی زخمی و مفقود شدند و چندین کامیون حامل کالا در آتش سوخت.

اداره گمرگ‌های یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، به دلیل ادامه پرواز جنگنده‌های ائتلاف سعودی امکان شناسایی تعداد «شهدا و مجروحان» هنوز وجود ندارد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها