جهاد ادامه دارد؛

اجرای رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مومنانه» در تربت حیدریه

رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مومنانه» با هدف توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه تربت حیدریه برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ - 04May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تربت حیدریه، سرهنگ پاسدار «علی نیک‌یاد»، فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه در حاشیه برگزاری این رزمایش در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی توسط سپاه ناحیه بسیج تربت حیدریه و یک هزار بسته کمک مردمی برای خدمت‌رسانی به اقشار نیازمند در قالب رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مومنانه» در حال برگزاری است.

وی ارزش ریالی هر یک از این بسته‌های معیشتی را ۵ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: پیش از این نیز در نیمه ماه شعبان تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان، ۱۲۰۰ بسته معیشتی هر کدام به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج بین جامعه هدف توزیع شد.

نیک‌یاد در خصوص اجرای این رزمایش ادامه داد: مرحله اصلی رزمایش امروز با محوریت قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی انجام می‌شود و مرحله بعدی این رزمایش نیز در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) انجام خواهد گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: ویروس کرونا دو روی یک سکه است که یک روی آن بیماری و گرفتاری و از دست دادن عزیزان است و دیگر روی آن همدلی و مواسات و خلق حماسه‌های زیبا و بیادماندنی و انجام کارهای جهادی است.

فرمانده سپاه تربت حیدریه به تشریح فعالیت‌های انجام گرفته از آغاز شیوع ویروس کرونا در این شهرستان پرداخت و افزود: برای مقابله با ویروس کرونا در چهار موضوع ورود کردیم که در موضوع اول با ضدعفونی منازل، کوچه‌ها و خیابان‌ها بصورت شبانه در کنار مدافعان سلامت حضور داشتیم.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، تهیه و تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی و انجام رزمایش کمک مومنانه به عنوان سه موضوع دیگری که سپاهیان و بسیجیان به آن ورود داشتند، یاد کرد.

فرمانده سپاه تربت حیدریه اظهار کرد: از اوایل اسفندماه گروه‌های خودجوش مردمی، هیئتی، جهادی و طلاب در یک تیم واحد با عنوان قرارگاه پدافند زیستی شهید سلیمانی سازماندهی شدند و فعالیت خود را آغاز کردند و ظرفیت‌های بالای تجهیزاتی مردم نیز پای کار آمد و شاهد هم‌‌افزایی این دو مجموعه بودیم.

وی ابراز داشت: حدود ۲۴ تیم در شب‌های متوالی کار ضدعفونی معابر را انجام می‌دادند، ضمن آنکه گشت امنیتی محله محور به گشت‌های سلامت محله محور تبدیل شد.

فرمانده سپاه تربت حیدریه گفت: از اوایل اردیبهشت با تغییر پروتکل‌ها، ضدعفونی معابر محدود و در مناطق صرفا آلوده و طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌گیرد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در قالب ۵ سرفصل

نیک‌یاد اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی کار را در قالب ۵ سرفصل انجام دادیم که ابتدا ۲۰۰ تیم از بسیجیان بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره آموزشی مامور شدند تا با مراجعه به مراکز بهداشتی به در ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا یاریگر کادر درمانی باشند.

وی افزود: همچنین تیم‌های بسیج ادارات در قالب ۲۷ تیم، کار آموزش را دنبال می‌کردند و ۱۵ تیم در مبادی ورودی و خروجی کار غربالگری را در کنار هلال احمر و علوم پزشکی انجام دادند.

فرمانده سپاه تربت حیدریه ادامه داد: کمک به غربالگری و پایش افراد در سامانه سلامت، دیگر اقدام بسیجیان بود که مجموعا ۴۰۰ نفر در این طرح‌ها مشارکت داشتند که در ۱۵ روز بیش از ۹۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه را غربالگری کردند.

وی از تهیه و تولید ۲۰ هزار بروشور محتوای آموزشی، راه اندازی ایستگاه غربالگری و تب‌سنجی و نقش‌آفرینی در فضای مجازی، تغسیل و دفن و کفن متوفیان کرونا توسط طلاب بسیجی، تولید و توزیع رایگان ۵۰ هزار ماسک و ۴۰ هزار پک بهداشتی، به عنوان دیگر اقدامات جهادی بسیجیان یاد کرد.

وی بیان کرد: پس از تکلیفی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ فرمودند، براساس تدبیری که در شهرستان و استان صورت گرفت رزمایش کمک مومنانه و مواسات به صورت محله‌ای پیش‌بینی شد. به این صورت که هر محله خودش کار را انجام و مسجد محور باشد و بسیجیان در پایگاه‌های بسیج محله هماهنگی را با همه گروه‌های جهادی انجام بدهند.

شناسایی ۷ هزار خانوار نیازمند و متضرر از کرونا

فرمانده سپاه ناحیه بسیج تربت حیدریه در پایان از شناسایی ۷ هزار خانوار متضرر از کرونا و محرومین و همچنین ۳ هزار کارگر ساختمانی در شهرستان خبر داد و افزود: با هماهنگی و محوریت کمیته امداد سامانه‌ای طراحی شده که این عزیزان با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت شماره کد ملی خود اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار