زهرایی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

وظیفه بسیج تبدیل تهدید به فرصت است/ جمع آوری ۲۵۰ میلیارد تومان هدیه مردم در «کمک مومنانه»

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج هر کجا تهدیدی علیه انقلاب ببیند، وظیفه دارد آن تهدید را به فرصت تبدیل کند.
کد خبر: ۳۹۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ - 09May 2020

وظیفه بسیج تبدیل تهدیدات علیه انقلاب به فرصت است/ جمع آوری ۲۵۰ میلیارد تومان هدیه مردم در «کمک مومنانه»محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس درباره اقدامات این سازمان در مقابله با ویروس کرونا و تبعات مثبت و منفی گسترش این ویروس در سطح جهان، اظهار داشت: تبعات منفی آن این بود که به اقتصاد جامعه ضربه زد؛ روندی که همچنان ادامه دارد و چون ویروس ناشناحته‌ای بود میزان و محک خوبی هم برای شاخص قراردادن و اندازه گیری رفتار ملت‌ها و دولت‌ها در برابر این ویروس شد به‌عنوان مثال دولت‌هایی که در زمینه تولید وسایل بهداشتی و نیز به لحاظ توان پزشکی در سطح بالایی قرار دارند در برابر این ویروس زانو زدند به نحوی که سیستم و نظام پزشکی آن‌ها در تنگنا‌های شدیدی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین خیلی از کشور‌هایی که ادعای متمدن بودن، دارند واکنشی که در برابر این ویروس نشان دادند عکس این موضوع را به اثبات رساند؛ زیرا دیدیم که برای تهیه مواد غذایی و بهداشتی به فروشگاه‌ها حمله کردند و حتی برای تهیه بیشتر مواد غذایی و بهداشتی، در صف خرید اسلحه ایستادند.

زهرایی ادامه داد: پس رخداد‌هایی که روز‌های اخیر در کشور‌های با ادعای متمدن بودن، بروز یافت، نشان داد که پایداری و ثبات در جامعه موضوعی نیست که در رسانه‌ها نمایش داده می‌شود، بلکه ماهیت و ذات انسان‌های ساکن در کشور‌های مورد اشاره است که باعث ثبات و پایداری در جوامع می‌شود.

وی اضافه کرد: اما در مقابل مردم ایران در مواجهه با ویروس کرونا نشان دادند که بواسطه داشتن باور‌های دینی و معنوی علی رغم تنگنا‌های اقتصادی که دارند، رفتارشان قابل مقایسه با سایر ملل نیست؛ زیرا مردم کشورمان در این شرایط به کمک یکدیگر شتافتند و با تولید وسایل مراقبت بهداشتی و غربالگری، سعی کردند نظام بهداشت و درمان کشور را یاری دهند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه با بیان اینکه مزیت سازمان بسیج مستضعفین، بسیج کنندگی مردم است، تصریح کرد: هزاران بسیجی در طرح ملی بسیح مقابله با کرونا برای کمک به نظام بهداشت کشور و غربالگری حضور یافتند به عبارت دیگر این که گروه‌های جهادی به جنگ ویروس کرونا رفتند موضوعی است که باید در تاریخ برای آیندگان ثبت شود.

وی همچنین عنوان کرد: زندگی و همجواری با کرونا که ممکن است تا ماه‌ها ادامه داشته باشد، ایجاب می‌کند تا نوع زندگی ما از واکنشی به کنشی تغییر یابد یعنی نباید منتظر ماند تا ویروس به بدن ما حمله کند بعد دربرابر آن واکنش نشان دهیم.

زهرایی سپس درباره رزمایش کمک مومنانه‌ای که بسیج طراحی کرده نیز بیان داشت: رزمایش «کمک مومنانه» یک حمله به تعبات منفی به کرونا بود به گونه‌ای که تاکنون بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان مردم برای «کمک مومنانه» مبالغی را هدیه کرده‌اند و بالغ بر ۲۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است و این رزمایش که برای کمک به سه میلیون خانوار انجام می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و طی این مدت حداقل دوبار جامعه هدف ما بسته‌های معیشتی دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: البته در کنار توزیع این بسته‌ها، گروه‌های تخصصی اقشار بسیج نیر خدماتی را به‌صورت رایگان به جامعه هدف ارائه می‌کنند؛ علاوه بر این، پویش «همسفره با همسایه» یعنی پرداخت بدهی همسایه‌ها به صنوف مختلف بدون آن که فردی که بدهی دارد، بداند چه کسی این اقدام را انجام داده، نیز راه اندازی شده که تاکنون استقبال خوبی هم از آن شده است.

مسئول سارمان بسیج سازندگی کشور سپس به پویش «دست به دست» اشاره کرد و گفت: در پویش «دست به دست» هم مردمی که نیازمند دریافت خدمات مهارتی هستند با هماهنگی دستگاه‌های مسئول، خدمت مورد نیاز را از افرادی که مهارتی دارند، پیش خرید می‌کنند یعنی هزینه دریافت خدمت را جلوتر پرداخت می‌کنند تا مشکل افراد دارای مهارت مورد نظر که در تنگنای اقتصادی قرار دارند، رفع شود.

وی تاکید کرد: در پساکرونا هم رزمایش «جهش تولید» را خواهیم داشت هرچند ما مسئول تولید در کشور نیستیم، ولی با این حال با همکاری همه نهاد‌ها و دولت این رزمایش را انجام خواهیم داد؛ زیرا هر کجا تهدیدی برای انقلاب باشد، تبدیل تهدید به فرصت از وظایف بسیج است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار