سردار یزدی:

آغاز مرحله دوم رزمایش «همدلی مومنانه» تهران در ۳۱۳ ایستگاه

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: از امروز مرحله دوم رزمایش «همدلی مومنانه» تهران با نقش آفرینی مردم در در ۳۱۳ ایستگاه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۹۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ - 09May 2020

آغاز مرحله دوم رزمایش «همدلی مومنانه» تهران در ۳۱۳ ایستگاهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در  گفت‌وگویی رادیویی با اشاره به اینکه بعد از پیام مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان در خصوص ضرورت برپایی یک رزمایش «کمک مومنانه» در کشور همه دستگاه‌ها و نهادی مختلف همچون سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان، بسیج، سازمان اوقاف و غیره به میدان عمل آمدند، اظهار داشت: تاکنون موفق شدیم ۲۰۰ هزار سبد کالا توزیع کنیم که این مربوط به مرحله اول است.

وی ادامه داد: در مرحله دوم که از امروز (۲۰ اردیبهشت، مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان) آغاز می‌شود و به مدت سه روز هم ادامه خواهد داشت، قرار است در چهار نقطه تهران شامل حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه محمد رسوال الله (ص) تهران بزرگ، مسجد امام سجاد (ع) در فلکه دوم صادقیه، مهدیه امام حسن (ع) در خیابان آزادی و ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) در منطقه ۷ تهران جمع آوری، آماده سازی و شروع به توزیع کمک‌ها انجام شود.

سردار یزدی افزود: در این مرحله ۱۰۰ هزار سبد معیشتی کالا توزیع خواهد شد، که امروز روز اول خواهد بود. در روز دوم در ۲۳ نقطه و ۱۹ ناحیه و ۴ اداره و قشر دولتی این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت و در روز سوم هم در ۵۰ مسجد محوری برنامه‌ها ادامه خواهد داشت. در مجموع هم در ۳۱۳ ایستگاه جمع آوری از ساعت ۱۵ الی ۲۲ آماده جمع آوری کمک‌های مردمی و بسته بندی و توزیع هستیم.

وی تأکید کرد: در این مرحله می‌خواهیم به صورت تکمیلی اقدامات مرحله قبلی را دنبال و اطمینان پیدا کنیم که هیچ کس از قلم نیفتاده است؛ با ایجاد بانک اطلاعاتی که در سپاه صورت گرفت قصد داریم تمام کسانی که مشمول این کمک‌ها بودند را از کمک‌ها بهره‌مند کنیم؛ لذا از مردم هم خواهش می‌کنیم اگر کسی را می‌شناسند که می‌توانند مشمول این کمک‌ها شوند از طریق پایگاه‌های بسیج و مساجد معرفی کنند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: همزمان با توزیع این سبدهای کالا، تعداد ۱۰۰۰ سبد جهیزیه را در هزار مسجد تهران در حال آماده سازی هستیم که  امیدواریم این تعداد تا پایان ماه مبارک رمضان به ۵ هزار جهیزیه برسد؛ از سوی دیگر به دنبال این هستیم که در درمان افراد با شرایط خاص هم کمک کنیم و برای اشتغال کسانی هم که در موضوع کرونا دچار مشکل شدند کمک هایی انجام دهیم.

وی با تشکر از نهاد‌های مختلف دست اندرکار برپایی رزمایش همدلی مومنانه از جمله شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان، اوقاف، هیات‌های رزمندگان و غیره گفت: در این رزمایش افرادی از اقلیت‌های مذهبی از جمله زرتشتیان، کلیمیان و ارامنه تهران هم مشمول دریافت کمک‌ها شدند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ تصریح کرد: برگزاری رزمایش همدلی مومنانه در کل کشور صورت گرفته است که سپاه محمد رسول الله (ص) در شهر تهران متولی برپایی آن بوده و در شهرهای استان تهران هم سپاه سید الشهدا (ع) این وظیفه را برعهده دارد؛ البته سبد‌های معیشتی که به خانواده‌ها داده می‌شود فاقد هیچ نشانی از نهاد‌ها و ارگان هاست و تنها در آن عبارت «کمک‌های مردمی در اردوگاه رهبری» درج شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار