دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

محور مقاومت؛ واکسن کووید ۱۹۴۸

قطعا جمعه این هفته، شرایط خاص حاکم بر کشور‌های مختلف به‌دلیل شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) مانع از ابراز انزجار آزادگان جهان از رژیم غاصب صهیونیستی نخواهد شد.
کد خبر: ۳۹۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۳ - 20May 2020

محور مقاومت؛ واکسن کووید ۱۹۴۸گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: امام خمینی (ره) در روز ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ (۱۳ رمضان ۱۳۹۹ ه. ق) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواستند تا برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

امام راحل در ۲۵ مرداد همان سال در سخنرانی در جمع مردم درباره ویژگی‌های روز قدس تاکید کردند که روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد؛ روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است؛ روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی در آن سخنرانی فرمودند که روز قدس، روز اسلام است؛ روزی است که اسلام را باید احیاء کرد و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود.

امام خمینی (ره) ۲۵ مرداد ۱۳۵۸ با تاکید بر اینکه روز قدس، روز حیات اسلام است، تصریح کردند که روز قدس، روزی است که باید به همه ابرقدرت‌ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به‌واسطه اعمال خبیث شما، واقع نخواهد شد.

پس از تدبیر امام راحل در نامگذاری روز قدس، همه ساله راهپیمایی عظیمی در ایران، کشور‌های اسلامی و حتی کشور‌های غیر اسلامی برگزار می‌شود و هر سال این تجمع عظیم‌تر از قبل می‌شود تا نفرت مردم جهان نسبت به رژیم جعلی صهیونیستی نمایان‌تر از قبل شود.

نکته مهم این است که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی پس از نامگذاری روز جهانی قدس بار‌ها بر اهمیت مسئله قدس تاکید کردند تا دغدغه مهم ماندن این مسئله با خباثت دیرینه دشمنان مسلمین جهان کم‌رنگ نشود.

پس از تدابیر و تلاش‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی در خصوص مهم ماندن مسئله فلسطین در دنیای اسلام، خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز در مقاطع مختلف زمانی بر اهمیت روز قدس تاکید کردند و مسئله فلسطین را مسئله اول دنیای اسلام خواندند و در به یادماندنی‌ترین جملاتشان فرمودند که «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید».

اکنون پس از گذشت چهار دهه از نامگذاری روز قدس توسط امام راحل و در آستانه روز جهانی قدس، رژیم صهیونیستی سعی دارد تا در قالب طرحی ننگین موسوم به معامله قرن، حقوق فلسطینیان را بیش از پیش زیر پا بگذارد؛ صهیونیست‌ها در آخرین اقدام سعی دارند در سایه اعتراضات جهانی کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کنند؛ اقدامی که براساس نظر بسیاری از کارشناسان ممکن است باعث زنده شدن انتفاضه فلسطینی شود و موجبات نابودی رژیم اشغالگر قدس را فراهم کند.

در کنار اقدامات صهیونیست‌ها در ماه‌های اخیر، همزمان با شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) و برگزاری هفتاد و دومین مراسم روز نکبت (نامی که فلسطینیان برای اشاره به سالگرد بیرون راندن صد‌ها هزار فلسطینی در سال ۱۹۴۸ توسط صهیونیست‌ها استفاده می‌کنند) در هفته گذشته، هشتگ «کووید ۱۹۴۸» در شبکه‌های اجتماعی ترند شد؛ این هشتگ گویای این موضوع است که صهیونیست‌ها همانند این ویروس (کووید ۱۹) از سال ۱۹۴۸ و به‌مدت ۷۲ سال در حال کشتار مردم فلسطین است.

قطعا جمعه این هفته، شرایط خاص حاکم بر کشور‌های مختلف به‌دلیل شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) مانع از ابراز انزجار آزادگان جهان از رژیم غاصب صهیونیستی نخواهد شد و قطعا محور مقاومت که طی این سال‌ها در مقابل اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها قد علم کرده است، به‌عنوان واکسن کووید ۱۹۴۸ ایفای نقش کرده و خواهد کرد.

گزارش از مهدی مهدیار

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها