نگاهی تحلیلی به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب؛

جوانان چگونه با مطالبه‌گری دشمن را عقب می‌رانند؟

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند اگر دانشجویان پرچم مطالبه‌گری را به نحوی شایسته در دست گیرند، دشمن قادر به تهاجم به کشور نیست.
کد خبر: ۳۹۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹ - 20May 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مقصود درودی» در گفت‌وگویی ضمن تحلیل دیدار مجازی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در رمضان امسال اظهار داشت: برخی مسئولان بعضا توسط دانشجویان نقد شده اند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بیان کردند در دوران جوانی به دانشگاه‌ها سر می‌زدند و حتی انتقادات تند را می‌شنیدند.

وی با اشاره به تاکید معظم له بر عناصر ذی قیمت در وجود جوانان به منظور حرکت موتور محرک کشور گفت: حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) بر خودسازی تاکید دارند که باید در ابعاد فردی و اجتماعی صورت گیرد و راه‌هایی را بدین منظور مورد اشاره قرار دادند.

تقویت مبانی معرفتی

درودی تقویت مبانی معرفتی را فرازی دیگر از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و این وظیفه را متوجه بسیجیان انقلابی دانشگاه و حوزه دانست و افزود: مبانی دینی دانشجویان باید ارتقا یابد تا با بر عهده گرفتن مسئولیت ها، اعتقادات خود را در سطح اجرایی و کلان کشور پیاده کنند.

وی همچنین مطالبه از نظام را به معنای نفی آن ندانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مطالبه با اعتراض همراه است؛ لذا باید بگونه‌ای باشد که دشمن از این انتقاد برداشت هجمه به نظام را نداشته باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر دانشجویان پرچم مطالبه گری را به نحوی شایسته در دست گیرند، دشمن قادر به حمله ور شدن به کشور نیست.

شیوه درست مطالبه گری

درودی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر در کلام رهبری گفت: این امر به معروف، راهکاری عملیاتی در راستای موضوع مورد اعتراض است و رهبری معتقد هستند مطالبه گری باید با ارائه راهکار و ایده و نظر همراه باشد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: مطالبه گری باید در کنار بسته پیشنهادی صورت گیرد تا مسئولان نیز بهتر و شایسته‌تر بدان عمل کنند.

درودی با اشاره به تفکر رهبری مبنی بر عدم مسدود سازی راه‌های گفتگو با برخی افراد که اقدام به طرح مخالفت می‌نمایند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مصادیق مختلفی را نیز بیان می‌کنند و می‌فرمایند دختر بدحجابی که دل در گرو نظام دارد جزء فرزندان ماست.

شب قدر دانشجویی

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی با اشاره به نحوه مقابله با ضد نظام گفت: سال‌های گذشته نیز به نام عدالت خواهی آب بر آسیاب دشمن ریخته شد؛ لذا تشکل‌های دانشجویی باید با آگاهی دست به اعتراض بزنند و بگونه‌ای عمل نکنند که دشمن از آن‌ها نقطه ضعف پیدا کند.

درودی همچنین دیدار با رهبر معظم انقلاب را شب قدر دانشجویان خواند و افزود: بعد از این دیدار‌ها یکسال پیش رو را طرح ریزی می‌کنیم؛ توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، نوعی خط دهی به تشکل‌های دانشجویی است. بعنوان مثال مسئله محوری در میان بسیجیان دانشجو پیگیری می‌شود و قرار است این گروه با قدرت بیشتری مسئله محوری را دنبال کند.

منبع: رادیو گفتگو

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها