دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

حضور برخی از مسئولان در بین تشکل‌های دانشجویی تزیینی و نمایشی است

محمد زادمهر گفت: برخی از مسائل حاشیه‌ای مانع از آن می‌شود که جنبش دانشجویی بتواند فعالیت‌های خود را به صورت متمرکز به پیش ببرد.
کد خبر: ۳۹۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶ - 20May 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمد زادمهر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگویی، با اشاره به روند فعالیت‌های جنبش دانشجویی در کشور طی سال‌های گذشته اظهار داشت: در دهه ۹۰ شاهد ایجاد رکود در جنبش دانشجویی به خاطر محدودیت‌های ایجاد شده بودیم، ولی در چند سال اخیر خوشبختانه بار دیگر روند رو به رشدی را در این جنبش مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی ظرفیتی مناسبی است که دانشجویان می‌توانند بسیاری از امور را در آن یاد گرفته و تجربه کنند، ادامه داد: متاسفانه، بعضاً به خاطر برخی از حاشیه‌هایی که برای تشکل‌های دانشجویی ایجاد می‌شود آن‌ها نمی‌توانند بر روی فعالیت‌های مورد نظر خود به صورت کامل متمرکز شوند چرا که یکسری از افراد در کشور اعتقادی به وجود جنبش دانشجویی ندارند.

این عضو جامعه اسلامی دانشجویان در تشریح برخی از مشکلاتی که برای تشکل‌های دانشجویی به وجود می‌آید، گفت: برای نمونه در اوایل هفته جاری ما درگیر شکایتی بودیم که دانشگاه تهران از این اتحادیه کرده بود و بخشی از انرژی و وقت ما در روز یکشنبه صبح، معطوف به این مسئله شده بود.

زادمهر در مورد وظیفه جنبش دانشجویی در ارتباط با مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد نیز اظهار کرد: در مورد یکسری از مسائل در جامعه اسلامی دانشجویان کارگروه‌هایی را تعریف کرده‌ایم که این کارگروه‌ها وظیفه دارند مشکلات مربوطه را بررسی و در ارتباط با آن‌ها به راهکار برساند.

وی در مورد نگاه برخی از مسئولان به جنبش دانشجویی نیز گفت: هنگامی که با برخی از مسئولین جلسه می‌گذاریم، تعدادی از آن‌ها تلاش می‌کنند، ورودی و خروجی جلسه را مدیریت کنند و آنچه را که می‌خواهند از این جلسه به بیرون منتقل کنند که ما برای نمونه تجربه چنین دیداری را با آقای عسگری رئیس سازمان صدا و سیما داشتیم.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه تعدادی از مسئولان نیز در روز‌هایی مانند ۱۶ آذر برای اینکه بگویند در جمع دانشجویان حضور پیدا کرده‌اند به دانشگاه می‌آیند و با برخی از دانشجویان دیدار می‌کنند، افزود: این در حالی است که آن‌ها در این دیدار‌ها به آنچه که از سوی دانشجویان مطرح می‌شود توجهی ندارند و مطالبات آن‌ها را پیگیری نمی‌کنند، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دارند چنانکه در دیدار‌هایی که با دانشجویان دارند به سوالات مطرح شده از سوی آن‌ها پاسخ می‌دهند و حتی برخی از مباحث مطرح شده از سوی دانشجویان را نیز پیگیری می‌کنند و این نشان از روحیه و اعتقاد معظم له به تشکل‌های دانشجویی دارد.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان نیز توجهی به جنبش دانشجویی ندارند، خاطرنشان کرد: در این چهار سال اخیر آقای لاریجانی رئیس مجلس به عنوان رئیس قوه‌ای که باید مردمی‌تر از دیگر قوا باشد، هیچ جلسه‌ای با تشکل‌های دانشجویی نداشت.

این عضو جامعه اسلامی دانشجویان همچنین با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی این تشکل دانشجویی در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ما در سه بخش ابهامات و سوالات، تحلیل‌ها و پیشنهادات، مطالب خود را در این جلسه مطرح کردیم مثلاً در این جلسه تحلیلمان را در مورد روند فعالیت بورس و بازار سرمایه و همچنین نبودن عدالت آموزشی در آموزش و پرورش مطرح کردیم، مباحثی را نیز در مورد سیاست خارجی و برجام بیان کردیم و پیشنهاد تشکیل شورای اطلاع‌رسانی ناظر بر هماهنگ رسانه‌ای ارائه شد.

زادمهر تصریح کرد: همچنین در این دیدار به موضوع فعالیت نهاد‌های خدمت‌رسان به مانند کمیته امداد اشاره شد و بر این موضوع تاکید شد که موازی کاری در نهاد‌های خدمت‌رسان باعث شده که فعالیت‌های انجام شده از سوی آن‌ها چندان دیده نشود و مناسب است که بین آن‌ها تقسیم کار صورت بگیرد و یا اینکه این نهاد‌ها تجمیع شوند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار