شهر خون -۱۴/

هراس رژیم صهیونیستی از پیروزی ایران در عملیات‌ بیت‌المقدس

مجله لبنانی «الکفاح‌ العربی» فاش کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیک به یک ماه است برفراز عربستان سعودی پرواز می‌کنند. احتمالاً حضور جنگنده‌های این رژیم زیر نظر آمریکا درنتیجه تحولات اخیر ایران در عملیات‌ بیت‌المقدس باشد.
کد خبر: ۳۹۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵ - 22May 2020

هراس رژیم صهیونیستی از پیروزی ایران در عملیات‌ بیت‌المقدسبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اشغال خرمشهر توسط رژیم بعث عراق مهم‌ترین برگ برنده این كشور برای وادار ساختن ایران به شركت در هرگونه مذاكرات صلح تلقی می‌شد و طبعاً آزادسازی این شهر می‌توانست سمبل پیروزی جمهوری اسلامی ایران و برتری نظامی‌اش باشد.

با توجه به این‌که منطقه عمومی غرب كارون آخرین منطقه مهمی بود كه همچنان در اشغال عراق قرار داشت، از یک‌سو فرماندهان نظامی ایران برای انجام عملیات در این منطقه اشتراک نظر داشتند و از سوی دیگر عراق نیز كه طراحی عملیات آزادسازی خرمشهر را پس از عملیات فتح‌المبین قطعی و مسجل می‌پنداشت، با در نظر گرفتن اهمیت این شهر و جایگاه آن در دفاع از بصره، به‌ضرورت حفظ این منطقه معتقد بود.

ازاین‌رو، بلافاصله پس از اتمام عملیات فتح‌المبین، درحالی‌که قوای ارتش عراق در منطقه عمومی خرمشهر تقویت می‌شد، به تمام یگان‌های تحت امر قرارگاه مركزی كربلا دستور داده شد تا ضمن بازسازی و تجدید قوا، به شناسایی و طراحی عملیات بپردازند. این عملیات با نام بیت‌المقدس و رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» آغاز شد.

در کتاب نوزدهم «روزشمار جنگ ایران و عراق» با عنوان «آزادسازی خرمشهر» به‌تفصیل این عملیات مورد بررسی قرار گرفته و جزئیات آن شرح داده شده است. به مناسبت شروع این عملیات و روزهای منتهی به آزادسازی خرمشهر بخش‌هایی از این کتاب منتشر خواهد شد که قسمت چهاردهم آن را در ادامه می‌خوانید:

یک گام تا پیروزی

در ادامه مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس امروز (۲ خرداد ۱۳۶۱) رزمندگان ایران به پیشروی خود در منطقه شمال غربی خرمشهر ادامه داده و با رسیدن به جاده خرمشهر شلمچه و سپس اروندرود خرمشهر را محاصره کردن و آماده ورود به این شهر و پاک‌سازی آن از وجود اشغالگران عراقی شدند.

اخبار عملیات رزمندگان ایران در جلسه روسای سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه بررسی شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در بیانیه‌ای از رزمندگان تقدیر کردند.

با اجرای مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس و محاصره شدن اشغالگران عراقی در خرمشهر، امروز علاوه بر اینکه ارتش کویت به آماده‌باش درآمده است، اعلام شد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به‌طور منظم در فضای عربستان سعودی به گشت‌زنی می‌پردازند.

بنابر اعلام قرارگاه مقدمه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز ارتش کویت به حالت آماده‌باش درآمده و تمام وسایل نقلیه تانک‌ها و نفربرهای این کشور سوخت‌گیری کرده آماده فعالیت‌های جنگی شده‌اند.

در همین حال مجله لبنانی الکفاح‌ العربی در شماره امروز خود فاش کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیک به یک ماه است به‌طور منظم برفراز عربستان سعودی پرواز می‌کنند. به نوشته این مجله مقامات پادشاهی سعودی تاکنون هیچ‌گونه بیانیه‌ای دراین‌باره منتشر نکرده‌اند. احتمالاً عملیات جنگنده‌های این رژیم زیر نظر آمریکا درنتیجه تحولات اخیر در جبهه خرمشهر می‌باشد.

اجرای چهارمین مرحله از عملیات بیت‌المقدس که شب گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های معتبر خبری دنیا داشته است؛ اما اغلب آنها فقط به نقل گزارش‌های نظامی ایران و عراق اکتفا و از ارزیابی این گزارش‌ها خودداری می‌کنند.

رادیو اسرائیل در اخبار ساعت ۱۹ خود ابتدا گزارش‌های ایران مبنی بر رسیدن نیروهای نظامی این کشور به اروندرود، محاصره کامل خرمشهر و قطع ارتباط ارتش عراق با نیروهایش در داخل این شهر را نقل کرد و سپس افزود: سرفرماندهی ارتش عراق با انتشار بیانیه‌ای این گزارش‌های ایران را تکذیب کرد و متقابلاً اعلام نمود که حمله ایرانی‌ها با شکست روبرو شده و آنها با دادن تلفات سنگین از حومه خرمشهر فاصله گرفته‌اند.

رئیس‌جمهور ایران [حضرت آیت‌الله خامنه‌ای] به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اطمینان داد که اگر ایران مورد تعرض قرار نگیرد، جمهوری اسلامی هیچ تهدیدی برای آنان نخواهد بود و ایران نه‌تنها به دنبال گسترش اراضی خود نیست بلکه می‌کوشند روابطش را با کشورهایی که به انقلاب اسلامی احترام می‌گذارند، تقویت کند.

امروز علاوه بر اعلام مفاد مصوبه تأمین هزینه‌های بازسازی و نوسازی مناطق جنگ‌زده، هیئت دولت بودجه‌ای را هم برای تأمین نیازهای رفاهی اسیران عراقی اختصاص داد این مصوبه بازتاب خارجی نیز داشت.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار