اعتقاد به «روز قدس» یک باور دینی است

«روز قدس» تبلور یکی از اصول بنیادین انقلاب اسلامی است و آن مبارزه ابدی با کفر جهانی است و اسرائیل غاصب سرمدار این جبهه است. بنابراین اعتقاد به چنین روزی بیش از آنکه یک مسئله دیپلماتیک باشد، باوری دینی است.
کد خبر: ۳۹۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ - 23May 2020

اعتقاد به «روز قدس» یک باور دینی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سال 1948 برخی از کشورهای عضو سازمان ملل به موجودیت کشوری جعلی رأی دادند که تا امروز مسبب بسیاری از جنایات و نسل‌کشی‌های بسیاری شده است. متأسفانه ایران عصر پهلوی نیز جزء اولین کشورهایی بودند که اسرائیل را به رسمیت شناخته و روابط نزدیکی با آن داشتند. این روابط تا حدی بود که سازمان مخوف و ضد انسانی ساواک در دامن شوم رژیم صهیونیستی تربیت شد.

ماهیت رژیم صهیونیستی روشن‌تر از آن بود که از دید شاه معدوم ایران پنهان باشد اما شاه برای بقای سلطنت خود و ماندن در رآس قدرت ناگزیر بود که با موازنه‌های قدرت آن روزگار هماهنگ باشد. اهمیت اسرائیل برای دستگاه پهلوی تا آن حد بود که به انتقاد به شاه را به طریقی می‌پذیرفتند اما به‌هیچ عنوان راضی نمی‌شدند به اسرائیل کمترین توهینی شود.

روی همین اصل بود که در سخنرانی تاریخی امام خمینی (ره) در روز عاشورا به ایشان پیغام داده بودند علیه اسرائیل و هرآنچه مربوط به اسرائیل می‌شود سخنی نگوید، البته حضرت امام (ره) صراحتاً شاه را به‌خاطر طرفداری از رژیم غاصب اسرائیل سرزنش و بازخواست می‌کند. به جرأت می‌توان گفت اگر انقلاب اسلامی ایران پیروز نمی‌شد، اسرائیل امروز در پیشبرد اهداف خود و اجرایی کردن سیاست غاصبانه نیل تا فرات موفق بود.

وجود شخصیتی مانند امام راحل و نهضت جهانی ایشان رویای نیل تا فرات را عملاً برای رژیم صهیونیستی به آرزویی محال تبدیل کرد. به همین سبب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عمال اسرائیلی و آمریکایی مشغول آتش‌افروزی علیه ایران اسلامی شدند که جنگ تحمیلی هشت‌ساله نمونه‌ای از آن است. وجود ایران اسلامی و حیات طیبه آن عملاً رژیم صهیونیستی را در موضع ضعف قرار داده است بخصوص اینکه رهبر انقلاب اسلامی صراحتاً فرمودند که اگر اسرائیل بخواهد کوچک‌ترین اشتباهی علیه ایران مرتکب شود تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد.

کسانی که توان نظامی ایران را باور دارند مسلماً دریافته‌اند که این هشدار کاملاً جدی است و در صورت لزوم عملی خواهد شد. زیرا دشمنی با اسرائیل غاصب یکی از اصول تبدیل‌ناپذیر انقلاب اسلامی است و این دشمنی جز با محو کامل آن از بین نخواهد رفت. کسانی که در گوشه و کنار با ایجاد شبهه و طرح سؤالات مغرضانه سعی دارند ملت فلسطین را بدخواه نظام اسلامی ایران جلوه دهند یا حقیقتاً در جهالت به‌سر می‌برند یا خود را به جهالت زده‌اند.

دشمنی با اسرائیل دشمنی با مفهوم زیاده‌خواهی، جنگ‌طلبی و تفکر آنارشیستی است که همه آنها در وجود منحوس اسرائیل تبلور یافته است. همچنان که دفاع از فلسطین فقط دفاع از یک ملت رانده شده از کشورشان نیست، فلسطین نمادی از مظلومیت همه ملت‌هایی است که تحت ظلم و اشغال غاصبان قرار گرفته‌اند.

بنابراین مسئله اسرائیل و فلسطین محدود به یک نقطه از جغرافیای جهان محدود نمی‌شود و گستره‌ای به‌اندازه همه جهان و بلکه تاریخ دارد. جغرافیایی اسلامی یک پیکره واحد است که از بین رفتن یک قسمت از آن به‌منزله از بین رفتن همه آن خواهد برد. اگر ایران اسلامی بخواهد دست حمایت خود را از فلسطین بردارد عملاً از اصول انقلابی فاصله گرفته است که خون‌های بسیاری برای پیروزی آن ایثار شده است.

روز جهانی قدس که در همه کشورهای اسلامی و مسلمانان مقیم دیگر کشورها برگزار می‌شود در واقع اعلام همبستگی مسلمانان جهان است که در آن شیعیان و اهل سنت در کنار هم یک پیکره واحد را تشکیل می‌دهند. پیکره‌ای که بنیان مرصوص و دژی شکست‌ناپذیر است. التزام به‌روز قدس بیش از آنکه پی گرفتن یک مشی سیاسی باشد، اعتقادی ایمانی است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها