مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد کل سپاه:

راه‌اندازی تلویزیون اینترانتی سپاه/ روز قدس نماد دفاع از مظلومیت است

حجت‌الاسلام فکوری‌زاد گفت: روز قدس فقط برای دفاع از ملتی به نام فلسطین نیست، بلکه روز دفاع از مظلومیت است.
کد خبر: ۳۹۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲ - 22May 2020

روز قدس نماد دفاع از مظلومیت است/ ایجاد بستری برای راه اندازی تلوزیون اینترانتی سپاهحجت الاسلام «عبدالحسین فکوری‌زاد» مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد کل سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، اظهار داشت: از اواخر سال ۱۳۹۸ دنیا و کشور ما با ویروسی به نام کرونا مواجه شدند. از این روی، چون سپاه یک نیروی نظامی هم محسوب می‌شود، باید احتمال پیدایش و گسترش این ویروس را در قالب جنگ بیولوژیک بدهد؛ لذا در همین راستا مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرارگاهی را به نام قرارگاه معنویت و سلامت را تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه مورد اشاره در تمام رده‌های تابعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه تشکیل شده است، افزود: در نمایندگی ولی فقیه در ستاد کل سپاه با استفاده از نظرات کارشناسان بهداشت و درمان سپاه راهکار‌هایی را تبیین کردیم تا هم از شیوع ویروس در میان کارکنان این مجموعه جلوگیری کنیم و هم کار‌های اعتقادی و معنوی را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام فکوری‌زاد با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف کارکنان ستاد کل سپاه را به مجموعه‌های کوچکتری به نام «صادقین» تقسیم کردیم، ادامه داد: بر این اساس، ۲۰۱ گروه صادقین تشکیل شد تا کلاس‌های عقیدتی، سیاسی و معارفی ویژه ماه مبارک رمضان با حضور اعضای این گروه‌ها برگزار شود؛ علاوه بر این، بیشترین فضاسازی مربوط به ماه مبارک رمضان در فضای مجازی صورت گرفته و این در حالی است که تا پیش از پیدایش ویروس کرونا کمتر از فضای مجازی استفاده می‌کردیم.

وی برگزاری جلسات تفسیر سوره حمد توسط نماینده ولی فقیه در سپاه را اقدام منحصر به فرد در سپاه دانست و بیان کرد: این جلسات که در ساعتی مشخص به‌صورت پخش زنده از طریق اینترانت پخش می‌شد، بستر مناسبی برای ایجاد شبکه تلویزیونی سپاه است که قابلیت برگزاری جلسات به‌صورت غیرحضوری را فراهم می‌کند؛ چنانچه این موضوع بر بستر اینترانت محقق شود، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، تردد‌ها را هم کم می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد کل سپاه در ادامه به موضوع کمک‌های مؤمنانه هم اشاره و عنوان کرد: سپاه اقلام کمک‌های مؤمنانه را پس از تهیه، در اختیار بسیج قرار می‌دهد تا در استان‌ها توزیع کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره اینکه برخی‌ها می‌گویند چرا باید روزی به نام روز قدس داشته باشیم، گفت: بحثی در قرآن به نام تعظیم «شعائر الله» هست؛ یعنی منویاتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی وجهه و نماد خدایی داشته باشد؛ مثل اذان گفتن که به‌عنوان نماد خدایی نباید هیچ‌گاه تعطیل شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد کل سپاه با تأکید بر اینکه بحث ما در روز قدس مبارزه با استکبار و ظالم است، اضافه کرد: ما در برگزاری روز قدس فقط از ملتی به نام فلسطین دفاع نمی‌کنیم، بلکه از ملت فلسطین به این علت دفاع می‌کنیم که آن‌ها را نماد مظلومیت می‌دانیم؛ همان‌گونه که شعار «مرگ بر آمریکا: نماد مرگ بر دولت آمریکا به دلیل رفتار استکباری دولتمردان آمریکایی است.

وی با اشاره به اینکه این مشابه همان بحثی است که برخی‌ها در رابطه با حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق مطرح می‌کنند، ادامه داد: حضور ما در سوریه و عراق برای مقابله با گروه‌های تکفیری بود که قصد و هدف نهایی آن‌ها حمله به ایران و ناامن ساختن کشورمان بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار