مجتهدشبستری:

فلسطین نباید فراموش شود/ ملت فلسطین برای مقاومت دلگرمی می‌خواهند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئله فلسطین نباید فراموش شود و همه باید باملت فلسطین ابراز همدردی و از رژیم صهیونسیتی اعلام انزجار کنند تا آنها دلگرم باشند و به مقاومت خود ادامه دهند.
کد خبر: ۳۹۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ - 21May 2020

فلسطین نباید فراموش شود/ ملت فلسطین برای مقاومت دلگرمی می‌خواهندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، آیت‌الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی در رابطه با تأثیر روز قدس در معادلات جهان و چگونگی سرعت بخشیدن به روند نابودی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: یکی از ابتکارات ارزشمند امام خمینی، این است که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند. از آن روز ملت ایران و جهان اسلام آن روز را گرامی داشته و به یاد مظلومیت ملت فلسطین هستند و از اشغالگری رژیم اسرائیل به عنوان غاصب، ابراز انزجار می‌کنند.

وی عنوان کرد: این غده سرطانی با حمایت قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا و انگلیس منجر به اشغال سرزمین فلسطین و مسجدالاقصی، قبله اول مسلمین شد و میلیون‌ها مردم فلسطینی آواره و عده‌ای شهید و مجروح شدند. البته به فضل الهی و حمایت و همدردی جمهوری اسلامی و مقاومت مردم فلسطین با الهام از انقلاب اسلامی ایران، انتفاضه‌هایی به وجود آمد و به شکست اسرائیل انجامید؛ مانند آزاد شدن جنوب لبنان و جنگ ۳۳ روزه.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این غده سرطانی همچنان باقی است و دولت آمریکا اخیراً طرح انتقال پایتخت از تل اویو به بیت‌المقدس را مطرح کرده است، اما ملت مقاوم فلسطین تا آزادی کامل سرزمین خود و آزادی کامل بیت المقدس قصد مقاومت دارند. از این جهت رهبر معظم انقلاب اسلامی مانند امام راحل، مسئله فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام می‌دانند و در بیانات خود چه در پیامی که در ایام حج بیان می‌کنند و چه پیام در مناسبت‌های دیگر، از اهمیت موضوع صحبت می‌کنند.

مجتهد شبستری افزود: برای نمونه ایشان در یکی از بیانات خود فرمودند مشکل جهانی که امروز در جهان اسلام وجود دارد، مشکل قدیمی و زخم کهنه فلسطین است که به وسیله صهیونیست‌ها به وجود آمده و دست‌های استکبار این زخم را روز به روز عمیق‌تر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین نباید فراموش شود، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، اجتماعات مقدور نیست و راهپیمایی قطعاً به شکل هر سال انجام نخواهد گرفت اما احتمالاً مراسمی به شکل خاص و محدود از سوی شورای هماهنگی اعلام شود. آنچه مسلم است این است که فلسطین پاره تن جهان اسلام و مسجدالاقصی قبله اول مسلمین و نمادی برای قدرت توحید و اسلام است که صهیونیست‌ها قصد تخریب آنجا و مزاحمت برای مسلمانان فلسطین را دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: مسجدالاقصی متعلق به تمام مسلمان‌ها است و آزادی آنجا باید به وسیله همه مسلمان‌ها انجام گیرد. همه باید با ملت فلسطین ابراز همدردی و از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کنند تا ملت فلسطین دلگرم باشد و به مقاومت خود ادامه دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها