مقاومت، ایستادگی و همدلی مردم رمز «فتح‌نامه خرمشهر»

«فتح‌نامه خرمشهر» عنوان ویژه‌برنامه رادیو ایران در سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر است.
کد خبر: ۳۹۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ - 22May 2020

مقاومت، ایستادگی و همدلی مردم رمز «فتح نامه خرمشهر»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس به نقل از شبکه رادیویی ایران، آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد سال۱۳۶۱ به‌عنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت.

به همین مناسبت رادیو ایران ویژ برنامه «فتح‌نامه خرمشهر» را تقدیم می‌کند.

این برنامه در قالبی ترکیبی با مرور خاطرات مستند مردمی؛ از آن‌هایی که روز‌های اشغال و آزادی خرمشهر را به چشم دیدند و از ایستادگی، باور و همدلی مردم به عنوان رمز پیروزی و فتح خرمشهر خواهد گفت.

گفت‌وگو با سردار «حمید سرخیلی» و مرور خاطرات، صباح وطن‌خواه، رضا آلبوغبیش، شنیدن از دلاوری‌های شهدای مردمی همچون «دریاقلی سورانی» و «بهروز مرادی» از بخش‌های مختلف این برنامه است.

فتح‌نامه خرمشهر در قالبی شخصیت محور با اجرای «رحمان نظام اسلامی» به مرور خاطرات صوتی آن‌ها که خرمشهر را در سال‌های دفاع مقدس از نزدیک درک کرده‌اند، می‌پردازد.

این برنامه با رویکرد بررسی عوامل ایستادگی و پیروزی خرمشهر در دهه ۶۰ از عواملی همچون همدلی و حضور مردمی در صحنه برای سربلندی ایران امروز خواهد گفت.

فتح‌نامه خرمشهر ویژه‌برنامه شبکه رادیویی ایران به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر از گروه تاریخ و دفاع مقدس و به تهیه‌کنندگی «کیاناز کاوه» شنبه سوم خرداد ساعت ۱۰:۰۰ صبح از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها