حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد؛

ضرورت استیفای کامل حقوق ملت فلسطین

رئیس قوه قضاییه در پیامی به وزرای کشورهای اسلامی تأکید کرد که استیفای کامل حقوق ملت فلسطین و برقراری عدالت، شرط اصلی استقرار صلح و آرامش پایدار است.
کد خبر: ۳۹۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ - 22May 2020

ضرورت استیفای کامل حقوق ملت فلسطین و برقراری عدالتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس در پیامی به وزرای دادگستری کشورهای اسلامی، آمادگی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری استیفای حقوق ملت فلسطین و رسیدگی به جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در مراجع حقوقی ملی و بین‌المللی با همفکری و همکاری این کشورها را اعلام کرد.

وی در بخشی از این پیام با اشاره به هفت دهه تلاش آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی برای استمرار اشغالگری رژیم صهیونیستی با پول و زور و فریب، «حق تعیین سرنوشت» را به‌عنوان حق انکارناپذیر هر ملت مورد تاکید قرار داده و روز قدس را روز تثبیت بیت المقدس به‌عنوان پایتخت همیشگی کشور فلسطین از بحر تا نهر دانسته است.

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «مقاومت» ابتکار ملت فلسطین برای استمرار حیات خود است، استیفای کامل حقوق ملت فلسطین و برقرار عدالت را شرط اصلی استقرار صلح و آرامش پایدار دانسته و بر ضرورت به‌کارگیری همه ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دستگاه قضایی کشورهای اسلامی در حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم تاکید می‌نماید.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَ لَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَ مَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» (سوره حج آیه ۴۰)

هرچند زور بتواند با فریب افکار عمومی جای «عادل» و «ظالم» را جابه جا کند؛ اما هیچ ترفندی حتی گذر زمان و قدرت زورمداران هم نمی‌تواند «ظلم» را جای «عدل» بنشاند. بیش از هفت دهه است که آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی تلاش می‌کنند تا با پول و زور و فریب، اشغالگری رژیم صهیونیستی را استمرار بخشند اما «حق تعیین سرنوشت» حق انکارناپذیر هر ملت است و «مقاومت» ابتکار ملت فلسطین برای جلوگیری از محو این حق و استمرار حیات خود است و لذا «حق مقاومت» از بین رفتنی نیست. از همین رو با وجود ترفندهای مختلف آمریکا و متحدانش نه توانسته‌اند از حق مقاومت ملت فلسطین «مشروعیت‌زدایی» کرده و موجودیت این ملت را محو کنند و نه توانسته‌اند برای اشغالگری و تجاوزپیشگی صهیونیست‌ها «مشروعیت‌زایی» کرده و موجودیت جعلی آن‌ها را هویت بخشند.

جمعه آخر ماه مبارک رمضان هرسال که از سوی حضرت امام خمینی سلام الله علیه به نام روز جهانی قدس نام‌گذاری شده، روز اعلام جهانی حیات ملت فلسطین و روز رزمایش جهانی حمایت از «حق مقاومت» در برابر اشغال، تجاوز و جنایت رژیم صهیونیستی و روز تثبیت بیت المقدس به عنوان پایتخت همیشگی کشور فلسطین از بحر تا نهر است.

استیفای کامل حقوق ملت فلسطین و برقراری عدالت، شرط اصلی استقرار صلح و آرامش پایدار است، از این رو گسترش دامنه اشغالگری صهیونیست‌ها به کرانه غربی در چارچوب طرح موهوم معامله قرن، ترفندی آمریکایی است که نه‌تنها برای محو ملت فلسطین بلکه با هدف تعمیق خشونت و توسعه‌ای جنگ در منطقه است.

امروز هیچ‌کس شک ندارد که رژیم صهیونیستی با جنایت و تجاوز در حق ملت فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه از جمله لبنان و سوریه، رکورددار جهانی نقض اصول بنیادین حقوق انسانی، حقوق بین الملل بشردوستانه و حقوق بین الملل بشر است.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از حق بدیهی و مشروع مقاومت ملت فلسطین، ابتکار رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای را که سال گذشته به عنوان سند شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد، راه حل صلح‌آمیز و پایدار برای احقاق حق فلسطینی‌ها و پایان دادن به اشغال و تجاوز دانسته و بر ضرورت به‌کارگیری همه ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی دستگاه قضایی کشورهای اسلامی در حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم تاکید می‌نماید.

از این رو قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای پیگیری استیفای حقوق ملت فلسطین و رسیدگی به جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در مراجع حقوقی ملی و بین المللی با همفکری و همکاری جناب عالی و دستگاه قضایی کشور شما ابراز می‌دارد تا مسئولیت انسانی و وظیفه دینی خود در قبال ملت مظلوم فلسطین را جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها