بیانیه سازمان همکاری اسلامی در مخالفت با اشغال اراضی کرانه باختری

سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد، تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری با قطعنامه‌های بین‌المللی در تناقض است.
کد خبر: ۳۹۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ - 22May 2020

بیانیه سازمان همکاری اسلامی در مخالفت با اشغال اراضی کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های دیگری از کرانه باختری به روند صلح کمکی نمی‌کند و در تناقض با قطعنامه‌های بین‌المللی قرار دارد.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه از جامعه بین‌الملل بویژه مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت درخواست کرد، اقدامات عملی و فوری برای جلوگیری از اجرای این طرح رژیم صهیونیستی صورت دهند.

این نهاد تأکید کرد: راه‌حل عادلانه و همیشگی برای مسأله فلسطین و تحقق صلح در خاورمیانه (غرب آسیا) تنها از طریق ابتکار عربی بر اساس راهکار دو دولتی، ایجاد دولت فلسطین با مرکزیت قدس شرقی و اجرای قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی امکان‌پذیر است.

در آوریل گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی-سفید با اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری به توافق رسیدند.

در پی این موضوع، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته جاری از قطع روابط و لغو قطعنامه‌ها با رژیم صهیونیستی و آمریکا خبر داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار