گزارشگر ویژه سازمان ملل:

بخشش قاتلان خاشقچی «تکان‌دهنده» است

«آگنس کالامار» اقدام فرزندان خاشقچی برای بخشش قاتلان پدرشان را «تکان‌دهنده» خوانده و آن را «عدالت نمایشی» دولت عربستان سعودی ارزیابی کرد.
کد خبر: ۳۹۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ - 23May 2020

بخشش قاتلان خاشقچی «تکان‌دهنده» استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از یورونیوز، «آگنس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل در پرونده قتل جمال خاشقچی، بخشش قاتلان خاشقچی از سوی فرزندان وی را تکان‎دهنده خواند.

وی ماجرای بخشش را «عدالت نمایشی» دولت عربستان سعودی ارزیابی کرد و گفت که نمی‌توان برای تحقق عدالت درباره پرونده قتل خاشقچی، روی عربستان حساب باز کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در پرونده قتل خاشقچی با تاکید بر لزوم مجازات عاملان قتل خاشقچی، تصریح کرد: این یک جنایت دولتی و از سوی مسئولان رده بالای عربستان برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

کالامار گفت که دولت عربستان با اعمال فشار به خانواده جمال خاشقچی به‌دنبال راهی برای برون رفت از شرایط بوجود آمده است.

وی تاکید کرد: عربستان نباید انتظار داشته باشد که به خاطر نقض حقوق بشر جایزه بگیرد.

فرزندان روزنامه‌نگار مطرح منتقد آل سعود که در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری استانبول به قتل رسید، عاملان قتل پدرشان را بخشیدند.

«صلاح خاشقچی» یکی از فرزندان جمال خاشقچی در صفحه توئیتر خود نوشت: «در این شب با فضیلت این ماه پرفضیلت، قاتل پدرمان را بخشیدیم».

خاشقجی روزنامه‌نگار واشنگتن پست ۲ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی طی یک عملیات که توسط ۱۵ مامور اطلاعاتی و امنیتی سعودی انجام شد، در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید و جسد وی تاکنون پیدا نشده است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها