یادداشت/ حسین الوند

تا توکل‌تان چقدر باشد

«تا توکل‌تان چقدر باشد» همین یک جمله از فرمانده کل قوا حضرت امام خمینی (ره) کافی بود تا فرماندهان از تردید خارج شده و عزم خود را بر ادامه عملیات و ورود به خرمشهر جزم کنند. این سخن حضرت امام (ره) در رزمندگان نیز تأثیر گذاشت و روحیه آنان مضاعف گشت.
کد خبر: ۳۹۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ - 23May 2020

تا توکل‌تان چقدر باشد

گروه استان های دفاع‌پرس – حجت الاسلام حسین الوند؛ مرحله دوم عملیات بیت المقدس تمام شده بود. در آغاز مرحله سوم، برای ورود به خرمشهر، کار گره خورده بود. دشمن سرسختانه و با تمام قوا مقاومت می‌کرد.

تلفات زیاد شده بود و نیروهای باقیمانده، توان کافی برای ادامه عملیات نداشتند. فرماندهان برای ادامه عملیات مردد بودند. جلسات متعدد و مذاکرات طولانی فرماندهان، به نتیجه نمی‌رسد. محسن رضایی و صیاد شیرازی -که فرماندهی عملیات را بر عهده داشتند- تصمیم می‌گیرند مسئله را خدمت حضرت امام (ره) مطرح کرده و از ایشان کسب تکلیف نمایند.

خدمت حضرت امام شرفیاب شده و شرایط عملیات را برای ایشان توضیح می‌دهند و از ایشان به عنوان فرمانده کل قوا، نظر می‌خواهند. حضرت امام (ره) در جواب، فقط یک جمله می گویند: «تا توکل‌تان چقدر باشد.» (گلعلی بابایی، در هاله‌ای از غبار، ص 126) این سخن یعنی به خدا توکل کنید و به پیش بروید و از کثرت دشمن نهراسید.

همین یک جمله از فرمانده کل قوا حضرت امام خمینی (ره) کافی بود تا فرماندهان از تردید خارج شده و عزم خود را بر ادامه عملیات و ورود به خرمشهر جزم کنند. این سخن حضرت امام (ره) در رزمندگان نیز تأثیر گذاشت و روحیه آنان مضاعف گشت. پس از آن، رزمندگان اسلام با نقشه‌ای حساب شده به سمت خرمشهر یورش می‌برند و پس از چندین روز نبرد جانانه با دشمن بعثی که از انبوه نیرو و تجهیزات بهره مند بودند، سرانجام در صبح روز سوم خرداد، وارد شهر شده و «خونین‌شهر» را فتح می‌کنند.

از این رو می‌توان گفت حماسه فتح خرمشهر، در سایه توکل به خداوند و رهبری حکیمانه حضرت امام (ره) و تلاش خستگی ناپذیر رزمندگان اسلام به دست آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار