نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

نماز عیدفطر در مصلی شهرها برگزار نمی‌شود

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: بنا به اعلام ستاد مبارزه با کرونانماز عید فطر در مصلی‌های شهر‌ها به دلیل اینکه جمعیت بیشتری در آنجا جمع می‌شوند برگزار نمی‌شود.
کد خبر: ۳۹۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز درخصوص برپایی نماز عید فطر، اظهار داشت: بنا به اعلام ستاد مبارزه با کرونا، نماز عید فطر در مصلی‌های شهر‌ها به دلیل اینکه جمعیت بیشتری در آنجا جمع می‌شوند برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ادامه داد: در عین حال که همگی به عبادت و اطاعت خداوند متعال علاقه داریم، سلامتی مردم از هر چیزی برای ما مهم‌تر است، کما این که راهپیمایی روز قدس نیز در هیچ جایی برگزار نشد و این نشانگر اهمیت دادن این نظام به سلامتی مردم است.

وی تاکید کرد: برپایی نماز عید فطر در 9 شهری که در استان آذربایجان‌شرقی سفید اعلام شده بود و نماز جمعه هفته گذشته در آنجا برپا شد، بلامانع است.

آل‌هاشم گفت: برپایی نماز عید فطر در مساجد را توصیه نمی‌کنیم، اما بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا در صورت برپایی نماز در مساجد باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و از ماسک و یک چهارم ظرفیت مساجد استفاده شود.

امام جمعه تبریز افزود: هر نمازگزار یک متر از سمت چپ و راست و یک متر از عقب و جلو با نمازگزار دیگر فاصله داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان تصریح کرد: باید هیئت امنای مسجد، پایگاه مقاومت، روحانی مسجد و انجمن اسلامی در خصوصبرپایی نماز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به توافق برسند و در صورت رعایت این موارد، برپایی نماز فطر در مساجد بلامانع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها