بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد به مناسبت سوم خرداد؛

حماسه ماندگار فتح خرمشهر محصول همبستگی نیروهای مسلح است

در بخشی از بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد آمده است: «حماسه عظیم و ماندگار فتح خرمشهر در سوم خرداد جلوه‌ای عظیم از نصرت الهی و محصول همبستگی نیرو‌های مسلح، حضور حماسی ملت غیور ایران اسلامی است.»
کد خبر: ۳۹۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد بیانیه‌ای صادر کرد و در آن آزادسازی خرمشهر را اوج اقتدار ملی و محصول مقاومت، همبستگی و پیروزی در تقابل اراده‌ها دانست.

فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش های اسلامی است. 

امام خمینی (ره)

حماسه عظیم و ماندگار فتح خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 جلوه‌ای عظیم از نصرت الهی و محصول همبستگی نیروهای مسلح، حضور حماسی ملت غیور ایران اسلامی در حراست از آب و خاک کشور، پیروزی در تقابل اراده‌ها و به ثمر رساندن وعده الهی است که "اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم"- ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آئین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.

غرورآفرینان ایران اسلامی با توکل به خداوند و اعتماد و اطمینانی که به نصرت الهی داشتند و آن را از لِسان و چهره پر از امید و آرامش حضرت امام خمینی (ره) به ودیعه گرفته بودند، با همدلی، برگی دیگر به اوراق زرین و پرافتخار کشور افزودند و خرمشهر را با نثار خون عزیزترین مردانِ مرد این مرز و بوم از دشمن بعثی پس گرفته و آن را به مام میهن بازگرداندند.

حماسۀ پرشور فتح خرمشهر به‌عنوان حماسه‌ای جاودان بر قلب میلیون‌ها ایرانی حک شده است و حماسه‌آفرینان این روز بزرگ نیز در یاد‌ها و خاطره‌ها زنده مانده‌اند؛ بازخوانی پیروزی بزرگ آزادسازی خرمشهر و یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام برای نسل امروز انقلاب اسلامی غرورآفرین بوده و شکست‌ناپذیری و تداوم انقلاب اسلامی را تضمین می‌کند. بی‌تردید تجربۀ تلخ استکبار جهانی از هشت سال ایستادگی و مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی بزرگترین عامل بازدارندۀ جنگ‌افروزی و طمع‌ورزی آنان علیه ایران اسلامی تاکنون بوده است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عملیات غرورانگیز بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر و همچنین چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بر ضرورت حفظ فرهنگ و معارف دفاع مقدس تاکید کرده و از عموم مردم انقلابی و مسئولان خدوم ایران اسلامی دعوت می‌نماید تا با اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مسیر عملی‌شدن بیانیه گام دوم انقلاب برداشته و با پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقاومت و پایداری در برابر زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی استکبار جهانی، ان‌شاء‌الله برای همیشه، بساط ظلم و استکبار و استعمار دولت‌های غربی از صحنۀ گیتی برچیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار