برگزاری کنگره ملی «تجلیل از ایثارگران»، نکوداشت فاتحان خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامت

سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران، نکوداشت فاتحان خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامت همراه با تقدیر از جمعی از خانواده‌های شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ - 23May 2020

برگزاری کنگره ملی تجلیل از ایثارگران، نکوداشت فاتحان خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کنگره ملی تجلیل از ایثارگران، نکوداشت فاتحان خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامت، امروز (شنبه) با حضور حجت‌الاسلام «محمدحسن کاویانی‌راد» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، «ایرج حریرچی» معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «سید منصور میرمرادی» معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در این مراسم که به‌صورت همزمان با حضور مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌ها، جمعی از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و فرماندهان نظامی و سایر مسئولان از طریق ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، حجت‌الاسلام «محمدحسن کاویانی‌راد» اظهار داشت: امام خمینی (ره) در توصیف این حماسه فرمودند که فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌هاست؛ یعنی این اتفاق تنها بازپس‌گیری زمین‌های کشورمان نبود، بلکه مجموعه‌ای از ارزش‌هاست و این ارزش‌ها به خاک و کشور معنا می‌دهند.

وی ادامه داد: این ارزش‌ها امروز باید حفظ شوند و پیروزی ملت حفظ ارزش‌هایی است که برای آن‌ها خون بیش از ۲۲۰ هزار شهید بر زمینه ریخته شده است.

حجت‌الاسلام کاویانی‌راد تصریح کرد: جنگ و اشغال پایان یافت، بیماری کرونا نیز پایان می‌پذیرد؛ اما چیزی که می‌ماند غیرت و فداکاری‌های ایثارگران عرصه سلامت است که برگ زرین دیگری در تاریخ ما ثبت کردند و این ایثارگری‌ها به برکت اصحاب رسانه ماندگار می‌شود.

«سید منصور میرمرادی» معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم، حماسه سوم خرداد را اتفاق و تحولی بی‌نظیر عنوان کرد و اظهار داشت: امروز همه ما از ایثارگران دوران دفاع مقدس و ایثارگران عرصه اجتماع و حوزه سلامت تقدیر می‌کنیم؛ زیرا سلامت و امنیت ما مدیون تلاش‌ها و فداکاری‌های این عزیزان است.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر در تمام ابعاد نظامی و فرهنگی، نقطه عطف مهمی در تاریخ است و نباید فداکاری‌های صورت گرفته در این حماسه را از یاد ببریم. البته این اتفاقات و حماسه‌ها در سراسر دوران دفاع مقدس نیز رقم خورده است و یکی از وظایف رزمندگان و ایثارگران بازگو کردن آن حماسه‌ها و خاطرات و انتقال حماسه‌ها به نسل‌های بعدی است.

میرمرادی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس تنها جنگی بود که حتی یک متر از خاک کشور نیز در اشغال دشمنان نماند و این مسئله به برکت همدلی و فداکاری‌های تمام رزمندگان و مردم به دست آمد و امروز نیز همچنان در عرصه‌های مختلف افراد زیادی مشغول ایثارگری هستند.

در ادامه این مراسم، «ایرج حریرچی» معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز، حماسه سوم خرداد را نشانه عظمت ملت انقلابی ایران دانست و اظهار داشت: امیدواریم ملت بزرگ ایران اسلامی همچنان و در گام دوم انقلاب اسلامی با قدرت و سربلند به پیش حرکت کنند.

وی ضمن تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برگزاری این کنگره، به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در روزهای نخست شیوع این بیماری، مانند تمام کشورهای دنیا با کمبود ملزومات پزشکی مانند ماسک و گان روبرو بودیم؛ اما خوشبختانه امروز به جایی رسیدیم که نه تنها در زمینه تهیه این کالاها و اقلامی مانند ونتیلاتور و کیت‌های تشخیص مشکلی نداریم، بلکه حتی صادرکننده این اقلام نیز هستیم.

حریرچی افزود: در هفته‌های نخست شیوع کرونا، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی ما دل به دریا می‌زدند و با کمترین امکانات به درمان بیماران می‌پرداختند. این ایثارگری‌ها در یادها می‌ماند و باید توجه کنیم بهترین نکوداشت ایثارگران عرصه سلامت رعایت نکات بهداشتی است تا فشار بیشتری بر این عزیزان وارد نشود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به خطرات بالای بیماری کرونا در افراد بالای ۶۰ سال، گفت: اکثر والدین معظم شهدا بیشتر از ۶۰ سال سن دارند و باید به بهترین شکل از سلامتی این عزیزان مراقبت کرد؛ زیرا سرمایه‌های بی‌بدیلی برای مردم ما محسوب می‌شوند. البته باید در کنار اینکه تلاش شود حتی‌المقدور این عزیزان از منزل خارج نشوند، باید کاری کرد که احساس تنهایی نیز نداشته باشند و از راه‌های ارتباطی مجازی و تلفن با آنان در تماس بود.

خاطرنشان می‌شود در پایان این مراسم، از خانواده‌های شهیدان «میرعباس هاشمی» از آذربایجان شرقی، «فریدون کنشگر» از آذربایجان غربی، «سید جعفر خراسانی» از اردبیل، «سعید حقیقی» از اصفهان، «علی گروسی» از البرز، «محمد قاسم بابایی» از ایلام، «غضنفر جمیری» از بوشهر، «یوسف سلامی» از تهران بزرگ، «حسن ریاحی» از چهارمحال و بختیاری، «محمود زنگویی» از خراسان جنوبی، «فاطمه ابره» از خراسان رضوی، «یحیوی الوار» از خراسان شمالی، «ابراهیم فاطمی» از خوزستان، «مهناز کیانی» از زنجان، «رمضان طالبی» از سمنان، «غلامرضا خدری» از سیستان و بلوچستان، «اعظم جعفری» از شهرستان‌های استان تهران، «سعید مشکل‌گشا» از فارس، «علی‌اکبر محمدی» از قزوین، دکتر «فریبا فراهی» از قم، «عصمت‌الله کرمی» از کردستان، «محسن قاسمی» از کرمان، «فرزاد واحدی» از کرمانشاه، «عبدالله نجفی» از کهگیلویه و بویر احمد، «علیرضا طغرایی» از گلستان، «وحید منصف» از گیلان، «عباس آزادی» از لرستان، «لیلا ترک» از مازندران، «نیازعلی طالبی جفاسیاهی» از استان مرکزی، «مریم بهمن‌زاده» از هرمزگان، «محمد فتحی پاکرو»، «محمدرضا دشتی» از یزد، «سید حمید ارجعی» از ستاد مرکز، «سید علی دهقان منشادی» از ستاد مرکز، «لیلا سلیمی» از ستاد مرکز و «سید محمدرضا حسینی بای» از ستاد مرکز به‌عنوان برگزیدگان سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران، نکوداشت فاتحان خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامت در تهران و استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها