بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛

نیروهای مسلح با همکاری بسیج مردمی برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی رقم زدند

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی در آستانه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۹۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربابجان‌شرقی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی در آستانه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح می‌باشد:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

سوم خرداد، روز مقاومت، پیروزی و تجلی فرهنگ ایثار ، شهادت و از خودگذشتگی ملتی است که با اتکا به قدرت الهی ، حماسه‌ای جاوید بر تارک این سرزمین آفریدند.

بی‌شک عملیات افتخار آفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان، نقطه عطف دفاع‌مقدس در نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید که نیروهای مسلح با همکاری بسیج مردمی توانستند برگ زرینی در تاریخ درخشان جمهوری اسلامی به یادگار گذاشته و نام خود را در تاریخ کشورمان جاوادانه سازند.

آزادسازی خرمشهر در بازه‌ای صورت گرفت که این نقطه  از خاک مقدس ایران عزیز 578 روز در اشغال ارتش بعثی صدام بود، اما با پیروزی تاریخ‌ساز رزمندگان اسلام ، این دستاورد بزرگ سرآغاز تغییر معادلات جنگ تحمیلی به نفع جمهوری اسلامی شد.

دفاع مقدس به خصوص عملیات بیت‌المقدس نشان داد اگر عزم راسخ برابر دشمن داشته باشیم و به اردوگاه آن حمله کنیم، بی‌تردید پیروزی از آن ما خواهد بود.

فتح خرمشهر حاصل وحدت و یکپارچگی ملت ایرانِ اسلامی و همچنین همدلی نیروهای ارتش، سپاه و بسیج و... بوده و شکی نیست تا هنگامی که عناصر وحدت و یکپارچگی آحاد ملت ایران و نیروهای مسلح مثل یک حقیقت انکارناپذیر با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در جامعه مستحکم و جاری باشد، پیروز میدان خواهند بود.

دفاع مقدس، ظرفیت راهبردی ملت ایران در تداوم انقلاب و راه شهیدان و از عوامل پیش‌روندگی جمهوری اسلامی به سمت قله‌های شکوهمند عزت و اقتدار جهانی بوده و با فتح خرمشهر معادلات و محاسبات قدرت‌های جهانی و حامیان منطقه‌ای رژیم بعثی عراق شکست خورد.

در پایان ضمن گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، امیدواریم در آستانه ورود به چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس، مردم عزیز ایران اسلامی گوش به فرمان فرمایشات مقام معظم رهبری در قبال توطئه دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی و کشورمان باشند تا آسیبی به سرزمین‌مان نرسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار