به مناسب سالگرد آزادسازی خرمشهر صورت گرفت؛

برگزاری کنگره ملی تجلیل از رزمندگان و فاتحان خرمشهر در آذربایجان‌غربی + تصاویر

به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالگرد آزادسازی خرمشهر کنگره ملی تجلیل از رزمندگان و فاتحان خرمشهر در آذربایجان‌غربی برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان‌غربی امروز در مراسم کنگره ملی تجلیل از رزمندگان و فاتحان خرمشهر در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: آزاد‌سازی خرمشهر یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ دفاع مقدس است که نقطه عطف در تاریخ ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: جنگ در شرایطی بر ایران تحمیل شد که تازه انقلاب به پیروزی رسیده و کشور درگیر مشکلات داخلی بود اما با این وجود، با اتحاد و همدلی مردم و مسئولان و با هدایت‌های رهبر کبیر انقلاب، حتی یک وجب از خاک ایران در این جنگ به دشمن واگذار نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر شیرین‌ترین خاطره دفاع مقدس است و همانگونه که رهبری در سخنرانی روز قدس فرمودند ان‌شاالله به زودی قدس هم آزاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: یاد و نام شهدا همیشه در تاریخ ماندگار است و ما همیشه قدردان خانواده شهدا هستیم و همچنین باید قدردان مردم ایران بود که با وجود همه تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی همچنان از جمهوری اسلامی حمایت کرده و پای انقلاب‌شان مانده‌اند.

مصطفوی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بدون حمایت نیروهای شرق و غرب به پیروزی رسید و این یکی از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی ایران است.

عملیات بیت‌المقدس مایه مباهات همگان است

سرهنگ جلیل وحیدی  ‌مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: در اهمیت آزادسازی خرمشهر همین نکته بس است که صدام همیشه می‌گفت اگر ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند کلید بصره را به آنها خواهم داد.

 وحیدی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر یک عملیات غرورآفرین بود که باعث به وجود آمدن یک موضع قدرتمندانه سیاسی برای ایران در مذاکرات بین‌المللی شد.

وی تصریح کرد: ۱۱۰ شهید در عملیات بیت‌المقدس در استان وجود دارد و امروز در این مراسم از هفت نفر از رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس به نام‌های علی حیدری، رحیم قرجه‌داغی، سیدحسن حسینی، غلامرضا طهمورث، اللهوردی یوسف‌زاده، سیدحسن حسینی، جعفر پتاهی و موسی مرامی به نمایندگی از رده‌های مختلف نیروهای مسلح تجلیل می‌شود.

جایگاه شهدا در تاریخ جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی نیر در این مراسم عنوان کرد: شهدا جایگاه ویژه‌ای در تاریخ جمهوری اسلامی ایران دارند که جا دارد با برگزاری‌ برنامه‌های مختلف یاد آنها گرامی داشته شود

مهدی فعال افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا این کنگره به صورت ویدئو کنفرانس در استان‌ها برگزار می‌شود در حالی که سال‌های قبل این کنگره به صورت کشوری و با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از مادر شهید فریدون کشتگر یکی از شهدای عملیات بیت‌المقدس به نمایندگی از خانواده‌های سایر شهدای این عملیات تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها