مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر عنوان کرد؛

تحقق شعار «ما می‌توانیم» با فتح خرمشهر

سرهنگ «علیرضا غریبی» با بیان اینکه دشمنان با هجمه‌های خود می‌خواهند بگویند که «ما نمی‌توانیم»، گفت: فتح خرمشهر تحقق شعار «ما می‌توانیم» بود.
کد خبر: ۳۹۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ - 23May 2020

فتح خرمشهر نشان داد که ما می توانیم

سرهنگ «علیرضا غریبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حماسه سوم خرداد اظهار داشت: شهدا خون دادند تا ما ریشه‌دارتر شویم.

وی با بیان اینکه ما معتقد هستیم که شهدا زنده هستند و دعاهای آنها قرب و منزلت بیشتری دارد، گفت: ما نیازمند آن هستیم که بدانیم تقدس دفاع از کجا نشأت گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه در طول تاریخ ادیان مختلف اعتقاد دارند که هر چیزی که رنگ و بوی الهی بگیرد مقدس می شود، افزود: جهاد یکی از دستورات خداوند است و دفاع کردن از اسلام به همین جهت مقدس است.

غریبی ضمن بیان اینکه شهدای ما در راهی قدم برداشتند که متصل به خود خداوند بود، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس به جهت اینکه برگرفته از مکتب عاشورا بود، مقدس شد.

وی به ترورهای شخصیت های مهم کشور در بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با توطئه ها و دسیسه های گوناگون درصدد از بین بردن مکتب اصیل اسلام بودند.

غریبی به تصرف خرمشهر در اویل جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: مردم در آن برهه زمانی برای دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌پا خاستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه وجود یک رهبر امت و نیروی قوی در سوم خرداد سال 1361 باعث آزادسازی خرمشهر شد، تصریح کرد: این حماسه یک اتفاق خجسته و میمون بود و آموزه های حماسه سوم خرداد در دو بعد نظامی و معنوی جلوه گر شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره به اینکه 19 هزار نفر از نیروهای رژیم بعث در  عملیات فتح خرمشهر به اسارت گرفته شدند، تصریح کرد: رزمندگان جبهه اسلام با اعتقاد و ایمان می جنگیدند.

غریبی ایمان به خدا و پیام حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند «حزب خدا پیروز است» را از درس های دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس دانست و افزود: امروز هجمه های مختلفی علیه نظام اسلامی صورت می گیرد و دشمنان در این چند دهه تلاش کردند که کشور ایران را ضعیف جلوه دهند. 

وی با اشاره به شعار چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با بیان اینکه آنها با هجمه های خود می خواهند بگویند که «ما نمی توانیم» گفت: اما ما قوی هستیم و فتح خرمشهر نشان داد که «ما می توانیم».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها