یادداشت/ حجت الاسلام عیسی رضایی

خرمشهر نماد فرهنگ بسیج و عزم مومنانه مردم

عزمی که خرمشهر را ۳۵ روز در برابر ارتش عراق و ملت عظیم ایران را مدت ۴۰ سال در برابر دنیا محکم و استوار نگه می‌دارد و امروز این کمک‌های مومنانه برگرفته از آن حماسه عظیم هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۹۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸ - 23May 2020

خرمشهر نماد فرهنگ بسیج و عزم مومنانه مردمگروه استانهای دفاع‌پرس-حجت‌الاسلام «عیسی رضایی»؛ عمل کردن به وظیفه و تکلیف، حرکت در راستای خشنودی خداوند و امام زمان (عج) حفظ عزت و شرافت، حفاظت از ارزش‌های الهی و همه خوبی‌ها، حفاظت از ارزش‌های ملی و منطقه‌ای حتی‌جوشش غیرت و حمیت و حفاظت ‌و پاسداری از نوامیس و اموال انسان‌ها، همه و همه بخشی عظیم از فرهنگ بسیج است و چه زیباست که در این فرهنگ جهادی که مملو از ایثار و تلاش و تکاپوست توقع از غیر به حداقل می‌رسد و شعار «نه شرقی و نه غربی» جلوه‌گر می‌شود و ملت اسلامی با تأکید بر استقلال و اتکا بر خدا و خود، عزمی ‌‌مومنانه پیدا می‌کند.

عزمی که خرمشهر را ۳۵ روز در برابر ارتش عراق و ملت عظیم ایران را مدت  ۴۰سال در برابر دنیا محکم و استوار نگه می‌دارد و امروز این کمک‌های مومنانه برگرفته از آن حماسه عظیم هشت سال دفاع مقدس است.

خرمشهر نماد جلوه‌های حضور مردمی در دفاع مقدس

جلوه‌های حضور را می‌توان در دستان کوچک کودکی دبستانی مشاهده کرد و در حالی که قلکی کوچک به شکل تانک یا نارنجک و پر از سکه در دست دارد و آن را تقدیم به جبهه‌ها کند. جلوه‌های حضور را می‌توان در حلقه‌های کمک به جبهه در مساجد و پایگاه‌های بسیج دید که در بین آنها زنان و مردان را می‌دیدی که به تامین نیازمندی‌های رزمندگان می‌پرداختند و امروز این جلوه‌های حضور را در این بحران ویروس کرونا در پایگاه‌ها و مساجد و حسینیه‌ها بار دیگر مشاهده می‌کنیم‌ که ‌با همان ‌‌انگیزه ‌و اراده الهی ‌به ‌پیش‌ می‌رود.

سوم‌خرداد روز فتح خرمشهر و  چهارم خرداد روز مقاومت دزفول

 ۱۸۷ موشک به‌ دزفول‌ خورد، ۳۳۰ بار بمباران هوایی شد،۲۵۰۰ گلوله به روی این شهر خورد، ۲۶۰۰ شهید داد ولی ایستاد. مقاومت‌خرمشهر و دزفول و خوزستان و ایلام و کرمانشاه و کردستان و آذربایجان و همه استان‌های مرزی به ما یک درس‌ داد، که اگر فرهنگ مقاومت داشته باشید امنیت دارید، عزت دارید، آرامش دارید، پیشرفت هم دارید، ولی اگر در برابر فرهنگ مقاومت، فرهنگ ترس سراغ شما آمد حتما ذلیل می‌شوید، حتماً ناآرام می‌شوید و پس رفت می‌کنید. حتماً شهدا و خدای شهدا از شما راضی نخواهند بود.

امیدواریم که همه جامعه ما مسئولین خدمتگزار و همه مردم عزیز، این میراث دفاع مقدس، که فرهنگ مقاومت و جهاد و ایثار است، نگذارند در وجودشان و در خانواده‌شان کمرنگ شود. مادران و زنان دزفولی شبها با چادر می‌خوابیدند و از شهر بیرون نرفتند، چرا با چادر می خوابید؟ می‌توانست از شهر بیرون برود، می‌گفتند: ما با چادر می‌خوابیم که اگر موشک خورد و بمباران شد، خواستند جنازه ما را دربیاورند، بی‌حیا نباشد!

ولی می‌خوابیم تا بگوییم در شهرمان ماندیم تا مقاومت کنیم. خدا نکند امروز فرهنگ‌ بی‌حیایی بخواهد جای فرهنگ حیا و عفت را بگیرد، فرهنگ‌ ترس ‌بخواهد جای فرهنگ مقاومت را بگیرد، فرهنگ ذلت بخواهد جای فرهنگ عزت را بگیرد. خدا کند همه ما وارثان خوبی برای آن فرهنگ باشیم که «ان الله لا یغیرمابقوم حتی‌‌ یغیروا مابانفسهم» ۱۱/رعد

خدا وعده‌ نداده که عزت را برای ما جاودانه نگه دارد، خدا فرمود: اگر مقاومت کردید عزیز می‌شوید.

سوم‌خرداد روز فتح‌ خرمشهر و چهارم‌ خرداد روز مقاومت‌ و پایداری دزفول‌ بر ‌دلیرمردان‌ این‌ مرز و بوم‌ مبارک‌باد! یاد و خاطره‌ امام ‌و شهدا بویژه‌ شهدای ‌فتح ‌خرمشهر عملیات الی‌ بیت ‌المقدس گرامی‌ باد!

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار