ادعای منابع روسی؛

سرنگونی پهپاد معارضان سوری نزدیک «حمیمیم»

برخی منابع روس زبان مدعی سرنگون شدن یک پهپاد آمریکایی متعلق به معارضان سوری نزدیک پایگاه هوایی «حمیمیم» در سوریه شدند.
کد خبر: ۳۹۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸ - 23May 2020

سرنگونی پهپاد معارضان سوری نزدیک «حمیمیم»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، رسانه‌های روسی مدعی سرنگونی یک پهپاد متجاوز آمریکایی نزدیک پایگاه هوایی «حمیمیم» محل استقرار بخشی از نیرو‌های روسیه در سوریه شدند.

وبگاه «بالگرین میلیتری» به نقل از خبرگزری روسی «آویاپرو» نوشت که این پهپاد آمریکایی در خدمت معارضان النصره در سوریه بوده و حین پرواز تجسسی قصد حمله به پایگاه هوایی حمیمیم را داشت که با آتش جنگنده‌های روسیه سرنگون شد

به گفته منابع مطلع، این پهپاد اوایل سال جاری به نیرو‌های النصره داده شد. تاکنون به نوع این پهپاد و زمان دقیق این حادثه هیچ اشاره‌ای نشده و وزارت دفاع روسیه نیز گزارشی از این حادثه منتشر نساخته است.

این در حالی است که طی روز‌های گذشته رسانه‌ها از ماموریت هواپیمای تجسسی ارتش آمریکا نزدیک پایگاه هوایی روسیه در سوریه خبر دادند. به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» یک فروند هواپیمای تجسسی بوئینگ «پوسیدان-۸» ارتش آمریکا که از پایگاه هوایی «سیگونلا» در جزیره سیسیل ایتالیا برخاسته بود پرواز تجسسی را نزدیک سواحل سوریه محل پایگاه نظامی روسیه انجام داد.

این هواپیما ماموریت خود را بیش از نیم ساعت نزدیک پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه انجام داد. این پایگاه هوایی در سال ۲۰۱۵ و در بحبوحه نبرد ارتش روسیه با تروریست‌های داعش در سوریه ساخته شد. در این پایگاه انوع جنگنده‌ها و سامانه اس-۴۰۰ روسیه مستقر است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار