نخست وزیر عراق برای سفر به چین دعوت شد/ روابط بغداد-پکن توسعه می‌یابد

نخست وزیر جدید عراق در دیدار با سفیر چین ضمن تاکید بر توسعه روابط با چین برای سفر به این کشور دعوت شد.
کد خبر: ۳۹۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱ - 23May 2020

نخست وزیر عراق برای سفر به چین دعوت شد/ روابط بغداد-پکن توسعه می‌یابدبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز یکشنبه برای سفر به چین دعوت شد و در ضمن از حمایت چین از عراق در مقابله با همه‌گیری کرونا قدردانی کرد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «الکاظمی امروز میزبان سفیر چین در بغداد بود و سفیر تصدی پست نخست وزیری را از طرف خود و نخست وزیر عراق به او تبریک گفت و تاکید کرد که چین به توسعه روابط با عراق چشم دوخته است».

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، بر اساس این بیانیه سفیر چین بر حمایت کشورش از عراق در محافل بین المللی به منظور تقویت حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.

سفیر چین همچنین بر حمایت از تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم در عراق تاکید کرد و از آقای الکاظمی برای سفر به چین دعوت کرد.

الکاظمی هم از تبریک سفیر چین قدردانی کرد و گفت: «عراق حمایت چین در مبارزه با کرونا را ارج می‌نهد و به تحکیم روابط اقتصادی چشم دوخته است به نحوی که بحران کنونی ناشی از کاهش قیمت نفت حل شود و حضور شرکت‌های چینی در عراق در زمینه‌های انرژی و کشاورزی تقویت شود».

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها