به سفارش بنیاد سینمایی فارابی؛

کارگردان «دلشکسته» فیلمنامه‌ای درباره شهید ابراهیم هادی می‌نویسد

علی روئین‌تن فیلمنامه زندگی و مبارزات شهید جاویدالاثر ابراهیم هادی را با حمایت بنیاد سینمایی فارابی می‌نویسد.
کد خبر: ۳۹۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ - 26May 2020

کارگردان «دلشکسته» فیلمنامه‌ای درباره شهید ابراهیم هادی می‌نویسدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علی روئین‌تن نگارش اثر تازه‌ای را در سینمای دفاع مقدس با حمایت بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرده است. این فیلمنامه در مرحله تحقیق و نگارش قرار دارد و برای نخستین بار در سینمای ایران، زندگی و مبارزات شهید ابراهیم هادی در آن روایت می‌شود.

پهلوان بسیجی ابراهیم هادی از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلانغرب و ستاره ورزش کشتی کشورمان بود. حضور در هیات جوانان وحدت اسلامی و همراهی و شاگردی استادی نظیر مرحوم علامه محمدتقی جعفری در سال‌های پایانی دبیرستان، در رشد شخصیتی ابراهیم بسیار مؤثر بود.

ابراهیم هادی اهل ورزش بود و این موضوع را با ورزش پهلوانی یعنی ورزش باستانی شروع کرد و در والیبال و کشتی دستی داشت. او همزمان با تحصیل علم به کار در بازار تهران مشغول بود و پس از انقلاب در سازمان تربیت بدنی و بعد از آن در آموزش و پرورش فعالیت کرد.

وی در دوران پیروزی انقلاب شجاعت‌های بسیاری از خود نشان داد. با شروع جنگ تحمیلی، هادی در جبهه حضور یافت و در عملیات والفجر مقدماتی، پنج روز در محاصره دشمن استقامت کرد تا آن‌که امام (ره) او و یارانش را ملائکه‌الله نامید. سرانجام در غروب 22 بهمن سال 1361 پس از آن‌که توانست یارانش را از بند محاصره رهایی بخشد، با لبی تشنه به شهادت رسید و دیگر کسی پیکرش را ندید.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار