معرفی کتاب؛

«پلاک سپید»/ 2

«پلاک سپید» عنوان کتابی است که زندگی‌نامه شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را روایت می‌کند که «معصومه سپهری» آن را به رشته تحریر در آورده است.
کد خبر: ۳۹۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ - 27May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «پلاک سپید» عنوان  کتابی است که زندگی‌نامه شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را روایت می‌کند که «معصومه سپهری» آن را به رشته تحریر در آورده است.

در جلد دوم این کتاب به زندگی‌نامه و خاطرات شهید «مجید سرچمی» پرداخته شده است که با آغاز جنگ تحمیلی چگونه از دانشگاه به پاسداری از وطنش در جبهه‌های جنگ علیه دشمن شتافت.

کتاب «پلاک سپید» در 72 صفحه و با قلم «معصومه سپهری» در آبان‌ماه سال 1398 به چاپ رسیده است.

قسمتی از مقدمه کتاب «پلاک سپید»:

ماجرای یافتن و ساختن «پلاک سفید» از سال 1385 شروع شد، وقتی که در مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، طرحی برای یادواره شهدای دانشجو ریخته شد. تلاش برای شناسایی شهدا تا سال 1397 ما را به 25 نفر رساند که بین آن‌ها نمونه‌های مختلفی هست: پزشک متخصص، شهید دوران انقلاب، شهید درگیری‌های کردستان قبل از آغاز جنگ تحمیلی، شهیدان دوران دفاع‌مقدس از رشته‌های مختلف علوم پزشکی، جانباز شهید پس از جنگ و حتی شهیدی که فرصت ثبت‌نام در دانشگاه را نیافت.

کثرت اطلاعاتی که در این سال‌ها به دست آمد، باتوجه به تجارب پیشین در حوزه ادبیات دفاع‌مقدس، ما را به نگاشتن زندگی‌نامه‌های خوبی از اکثر این شهیدان امیدوار کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار