مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان خبر داد؛

نامگذاری سالن جلسات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان به نام شهید جهان آراء

هوشنگ نوبخت از نامگذاری سالن جلسات اداره کل خوزستان به نام شهید «محمد جهان آرا» خبر داد و گفت: قصد داریم تمام مکان های فرهنگی و تاثیرگذار اداره کل، مراکز فرهنگی و موزه ها و دیگر مکان های عمومی استان خوزستان را به نام شهداء متبرک کنیم.
کد خبر: ۳۹۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸ - 27May 2020

نامگذاری سالن جلسات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان به نام شهید جهان آراء

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «هوشنگ نوبخت» مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز از نامگذاری سالن جلسات اداره کل خوزستان به نام شهید «محمد جهان آرا» خبر داد.

وی پس از نصب تابلو بر سردرب این سالن اظهار داشت: چندی پیش و در آستانه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان میزبان تعدادی از پیشکسوتان و فاتحان خرمشهر بودیم.

نوبخت افزود: در این دیدار صمیمانه سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان تمام وقت جلسه را به حاضرین داد تا خاطرات خود را از آزادسازی خرمشهر قهرمان بیان کنند.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: نقطه مشترک و کلید واژه تکراری تمام خاطرات عزیزان پیشکسوت، ذکر خیر ایثار و اخلاق شهید «محمد جهان آرا» بود و همین امر باعث شد که سردار یوسفی، مدیرکل محترم، پیشنهاد نامگذاری سالن بزرگ جلسات اداره کل خوزستان به نام و یاد این شهید عزیز و پرافتخار را اعلام و آن را مصوب کند.

وی در پایان از نصب این تابلو و یادآوری نام مبارک شهدا ابراز خشنودی کرد و افزود: قصد داریم تمام مکان های فرهنگی و تاثیرگذار اداره کل، مراکز فرهنگی و موزه ها و دیگر مکان های عمومی استان خوزستان را به نام شهداء متبرک کنیم.

شهید «محمدعلی جهان آرا»، در سال ۱۳۳۳ در خانواده ای تهیدست ولی باایمان در خرمشهر دیده به جهان گشود. او همچون سایر اعضای خانواده خویش، عشق فراوانی به خاندان عصمت و طهارت داشت. جهان آرا از ۱۵ سالگی به صف مبارزه بر ضد طاغوت پیوست و در سال ۱۳۴۹ به عضویت گروه حزب الله خرمشهر درآمد و پا به پای افراد این گروه، تلاش وسیعی را دربراندازی رژیم پهلوی آغاز کرد.

«محمد جهان آرا» از بزرگ مردانی بود که نقش بسیار مهمی در تشکیل سپاه پاسداران خرمشهر ایفا کرد. او پس از تشکیل سپاه خرمشهر، به مبارزه خویش با عوامل استکبار و منافقان سرعت بیشتری بخشید و با عوامل مزدوری که از خارج مرزها تحریک و تغذیه می شدند، مردانه جنگید.

جهان آرا با ابراز لیاقت خود در این راه به فرماندهی سپاه خرمشهر منصوب شد و در این سمت، بسیاری از توطئه هایی را که بر ضد نظام اسلامی طراحی می شد، خنثی کرد.

وی در جبهه‌های نبرد به ویژه در سنگرهای گرم آبادان و خرمشهر، ضربه‌های کمرشکن بر متجاوزان بعثی وارد کرد. تلاش، مجاهدت، استقامت، صبر، پایداری و از همه مهمتر فرماندهی خردمندانه او در پیروزی بر دشمن متجاوز نقش عمده ای داشت.

هشتم مهرماه سال ۱۳۶۰ در حالی که سرداران و سربازان فاتح ارتش اسلام پس از رزمی بی امان با بعثیان متجاوز، با سرافرازی از جبهه نبرد حق علیه باطل برمی گشتند، هواپیمایی که این عزیزان را به تهران می آورد، در حوالی کهریزک دچار سانحه غم انگیزی گشته و سقوط کرد.

در این حادثه علاوه بر شهید شدن تعدادی از رزمندگان اسلام، فرمانده سرافراز و نامور سپاه خرمشهر «محمدعلی جهان آرا» به همراه چهار سردار بزرگ اسلام سرلشگر فلاحی جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش، سرتیپ نامجو وزیر دفاع، سرتیپ فکوری جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش و شهید یوسف کلاهدوز قائم مقام فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند. یاد همه شهدای انقلاب اسلامی گرامی و نامشان پررهرو باد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار