دیدار کارکنان اداره‌کل حفظ آثار کهگیلویه و بویراحمد با خانواده شهید «کرامت‌الله ایزدپناه»

کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با خانواده شهید «کرامت‌الله ایزدپناه» از شهدای شاخص این استان دیدار کردند.
کد خبر: ۳۹۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ - 29May 2020

بهدیدار کارکنان اداره‌کل حفظ آثار کهگیلویه و بویراحمد با خانواده شهید «کرامت‌الله ایزدپناه» گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز با خانواده شهید «کرامت‌الله ایزدپناه» از شهدای شاخص این استان دیدار کردند.

در این دیدار، مادر و فرزند شهید ایزدپناه به بیان خاطراتی از این شهید والامقام پرداختند.

شهید «کرامت‌الله ایزدپناه» سال ۱۳۳۲ در روستای «امیرآباد» دشتروم به دنیا آمد، سال ۱۳۴۹ پس از آشنایی با فردی مبارز، به فعالیت‌های مذهبی و سیاسی دست زد و به همین دلیل پنج بار از مسئولیت خود در کارخانه قند یاسوج اخراج شد. وی در سال ۱۳۵۲ وارد دانش‌سرای عشایری شد، اما این بار نیز به دلیل مبارزات انقلابی، بعد از یک سال اخراج شد.

وی که به دلیل مبارزات انقلابی علیه رژیم طاغوت، چندین مرتبه توسط «ساواک» به زندان افتاد، پس از مدتی از زندان آزاد شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دوباره در رکاب یاران امام خمینی (ره) قرار گرفت.

«کرامت‌الله ایزدپناه» در سال ۱۳۵۹ کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شد؛ اما با وجود کسب عنوان اول، لذت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی نتوانست این شهید بزرگوار را از اهداف بزرگی که در دفاع از انقلاب داشت باز دارد و در نخستین روز‌های شروع جنگ به صف دوستان خود در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و پس از گذشت ۴۰ روز از شروع جنگ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها