آیت‌الله اعرافی:

تحریم دانشمندان ایرانی مایه شرمساری بیشتر استکبار است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اقدام اخیر آمریکا در تحریم دانشمندان و متفکران گرانقدر کشور، مایه شرمساری تاریخی آنان و مورد نفرت جهانیان است.
کد خبر: ۳۹۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ - 29May 2020

تحریم دانشمندان ایرانی افزایش نفرت از آمریکا را به دنبال داردبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای تحریم دو تن از دانشمندان هسته‌ای و چهره‌های علمی ایران اسلامی توسط آمریکا را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

گرچه ستیزه‌جویی، جفاکاری و برتری خواهی و ستم‌پیشگی در تاروپود حاکمیت استکباری آمریکا نهفته و نمایان است؛ اما پلشت‌ترین نمود آن نقض ارزش‌های انسانی و فضیلت‌های اخلاقی و زیرپانهادن حقوق‌بشر و قوانین بین‌الملل و اعمال تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه برضد جامعه بشری و کشور‌های مستقل و جریان‌های مقاومت و مردمی و تضییع حقوق افراد و جوامع انسانی حتی نسبت به هم‌پیمانان خود و ملت آمریکا است. همان‌گونه که در داستان بلای جهانگیر کرونا، در مواضع و اقدامات زشت و ناسنجیده ترامپ و حاکمیت آمریکا دیده شد و بسی ضعف‌های آن در قلمرو ادب، اخلاق، مدیریت و تدبیر اجتماعی و فرهنگی آشکارتر گشت.

در این میان آنچه زشت‌تر و فضاحت‌بار‌تر است سیاست انحصارطلبی علمی و فناوری و گسترش دادن تحریم‌های ناعادلانه در حوزه غذایی و پزشکی و سلامت جوامع به تحریم جفاکارانه و شیطانی نسبت به عالمان و اندیشمندان و فناوران برجسته کشور‌ها و به ویژه ایران عزیز است.

گو آنکه ایران اسلامی اکنون مقتدرانه قله‌های علمی و فناوری را درمی‌نوردد و به لطف خدا جلوه‌های آن را در زمینه‌های گوناگون و از جمله در توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در هوا و فضا و دریا تماشا گریم و گرچه دانشمندان هوشمند و ژرف‌اندیش ما در دانشگاه‌ها، نیروهای‌مسلح و دستگاه‌های مسئول و نهاد‌های انقلابی از تحریم‌ها عبور کرده‌اند و در عین بی‌اعتنایی بدان، از این تهدید، فرصتی برای خدمت به ایران، مستضعفان جهان و تاریخ و تمدن انسان معاصر ساخته‌اند، اما اقدام اخیر در تحریم دانشمندان و متفکران گرانقدر ما، که البته در رشته تحریم‌های پیوسته و ناشایسته و شکست خورده استکبار نسبت به چهره‌های بزرگ علمی و فرهنگی، دینی و حوزوی و دانشگاهی پیشینه دارد، مایه شرمساری تاریخی آنان و مورد نفرت جهانیان است.

حوزه‌های علمیه و نهاد‌های حوزوی و بزرگان حوزه آن را محکوم و پشتیبانی و حمایت خود را از دانشمندان و دانشگاه‌ها و نهاد‌های علمی و انقلابی اعلام می‌کنند و از ملت‌های آزاده و دولت‌های مستقل و سازمان‌های بین المللی می‌خواهند تا در برابر این حرکت انحصارطلبانه، مستکبرانه و ستم‌گرانه اتخاذ موضع نمایند و بایستند که ان‌شاء‌الله به زودی شاهد پرتو افکنی انوار درخشان این حقیقت در جهان خواهیم بود که علم، دانش، هنر و نور و حق را نمی‌توان تحریم کرد و این باطل است که رفتنی است و حق خواهد ماند.

رهایی و سعادت مستضعفان عالم و عزت امت اسلام و پیروزی محور مقاومت و درخشش انوار تمدن اسلامی و عزت مردم شریف ایران و مسلمانان و پیشرفت همه جانبه نظام جمهوری اسلامی و دفع شر ویروس مستکبران و ویروس کرونا و بلا‌ها و ناهنجاری‌ها را از خداوند مهربان و مقتدر خواهانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار