آیت‌الله حسینی بوشهری:

شجاعت نیرو‌های مسلح به ملت قدرت ایستادگی داد/ انقلاب اسلامی به مسلمانان جهان عزت بخشید

امام جمعه قم گفت: نسل جوان و انسان‌های ارزشمند و نیرو‌های مسلح کشورمان با اقدامات خود کاری کردند که روی پای خود بایستیم.
کد خبر: ۳۹۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷ - 29May 2020

شجاعت نیرو‌های مسلح به ملت قدرت ایستادگی داد/ انقلاب اسلامی به مسلمانان جهان عزت بخشیدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» امام جمعه قم امروز در سخنانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: اموال و اولاد شما برای آزمایش‌تان هستند و اینکه چگونه از این آزمایش بیرون می‌آیید، در ابتدای انقلاب اسلامی شخصیت‌هایی داشتیم که حاضر نشدند به خاطر حُب فرزند در برابر انقلاب و نظام اسلامی موضع‌گیری و مقابله کنند، ولی برخی دیگر نیز مردود شدند و به‌خاطر فرزندشان به مقابله با انقلاب پرداختند.

وی بیان کرد: هشت سال کشورمان درگیر جنگ تحمیلی و سختی‌های بسیار زیادی بود، ولی در دل آن سختی‌ها خداوند به ملت منت گذاشت و امروز کشورمان در دنیا از نظر نظامی جز کشور‌های برتر است، نسل جوان و انسان‌های ارزشمند و نیرو‌های مسلح کشورمان با اقدامات خود کاری کردند روی پای خود بایستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هشتم شوال مصادف است با سال روز تخریب بقیع است که قبر مطهر امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) توسط وهابیون تخریب شد، امروز گروهی به عنوان داعش سربلند کرده و همان راه وهابیون را می‌روند که آن روز بقیع را تخریب کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ۱۳ خردادماه سال روز سخنرانی امام خمینی (ره) در فیضیه گفت: این سخنرانی زمینه ۱۵ خرداد و سرآغاز انقلاب اسلامی شد و پس از ۱۴ سال انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه امام راحل با انقلاب اسلامی به مسلمانان عزت بخشید، افزود: امروز هر مسلمانی در سراسر دنیا احساس عزت می‌کند، امام راحل به مردم دنیا امید بخشید و «ما می‌توانیم» محقق شد و این موضوع در پرتو انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) امکان پذیر شد.

وی با اشاره به دوران سیاه رژیم شاهنشاهی عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی گرایش‌ها گاهی چپ گرایانه و ناسیونالیستی بود، ولی به برکت امام راحل سمت و سوی این نهضت‌ها به سوی حرکات اسلامی شد و روح خودباوری در ملت ایران ایجاد شد.

امام جمعه قم تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری که خلف صالح امام خمینی (ره) است رهبری انقلاب اسلامی را برعهده دارد و تنها شخصیتی است که در دنیا از هیچ کسی جز خدا ترس ندارد، پیام مقام معظم رهبری در روز قدس را شنیدیم و سخنان ایشان ایجاد امید در جبهه مقاومت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر نفتکش‌های ما دریای کارائیب و اقیانوس اطلس را پشت سر گذاشت و در برابر دیدگان آمریکا عبور و به ونزوئلا می‌رود به‌خاطر شجاعت رهبر معظم انقلاب و عظمت ملت است و آمریکا جرات نمی‌کند کوچکترین حرکتی از خود نشان دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز به‌کار کرد، پس از ۴۱ سال برای ما زیبا و پسندیده نیست که برخی از روستا و شهر‌ها از در زمینه آب با مشکل روبه‌رو باشند و نمایندگان مجلس باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند، تحریم و مشکلات کشور بسیار زیاد است و نمایندگان باید با برنامه ریزی امید مردم را بیشتر کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار