«ادب حضور»؛ آداب زیارت از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی منتشر شد

«ادب حضور»؛ آداب و احکام مورد نیاز در زیارت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با بازگشایی حرم ائمه اطهار و بقاع متبرکه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
کد خبر: ۳۹۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ - 30May 2020

«ادب حضور»؛ آداب زیارت از دیدگاه رهبر انقلاب منتشر شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «ادب حضور»؛ آداب و احکام مورد نیاز در زیارت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با بازگشایی حرم ائمه اطهار و بقاع متبرکه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

این اثر عصاره‌ای از دستورات، رهنمودها و سخنرانی‌های حضرت امام خامنه‌ای پیرامون زیارت و آداب و احکام مورد نیاز در زیارت است.

برشی از کتاب:

«اولا خداوند زیارت‌های شما را قبول کند؛ و قبولی زیارت هم معنایش این است که آن فیضی که از ملاقات این ولی خدا به ملاقات کننده می‌رسد، آن فیض زیارت به شما برسد. این معنای قبولی زیارت است. اگر بخواهید این فیض به شما برسد، شرط اول این است که با حضرت ملاقات کنید؛ یعنی رفتن حرم و آمدن، صرف رفتن به یک مکان و بیرون آمدن نباشد. آن جا یک موجودی و یک روح والایی حضور دارد.

به این حضور توجه بکنید؛ ولو حالا شما آن شخص زیارت شده را یعنی آن کسی که می‌خواهید با او ملاقات کنید به چشم نمی‌بینید. لیکن به چشم دیدن که لازمه ملاقات نیست؛ او هست و سخن شما را می‌شنود، حضور شما را می‌بیند، شخص شما را می بیند، با او حرف بزنید؛ این شد زیارت.»

کتاب «ادب حضور»؛ زیارت و آداب آن از دیدگاه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به همراه احکام مورد نیاز در زیارت، طبق فتوای معظم له به کوشش محمد رستمی در قطع رقعی و ۱۴۴ صفحه همزمان با بازگشایی حرم ائمه اطهار و بقاع متبرکه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها