زندگینامه شهید «محمدرضا حاجی‌علی»؛

دو دوست دیرینه که در بسیاری از عملیات‌ها در کنار هم بودند

در فرازی از زندگی‌نامه شهید «محمدرضا حاجی‌علی» آمده است: با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه میهن اسلامی، محمد رضا به همراه ذبیح‌الله جاپلقی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد. این دو دوست دیرینه، در بسیاری از نبرد‌ها و عملیات‌ها در کنار هم بودند.
کد خبر: ۳۹۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ - 01June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «محمدرضا حاجی‌علی»، فرزند موسی سوم آبان سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای متدین و زحمتکش دیده به جهان هستی گشود. وی دوران پر فراز و نشیب کودکی را در آغوش گرم خانواده پشت سر گذاشت و با رسیدن به سن واجب‌التعلیم، راهی مدرسه شد. او سال‌های تحصیلی را یکی پس از دیگری و با موفقیت سپری می‌کرد و در سال ۱۳۵۸ موفق به اخذ مدرک دیپلم شد.

با اوج‌گیری نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) محمدرضا نیز همچون دیگر جوانان انقلابی، به مبارزه با رژیم ستمگر طاغوت پرداخت. او که سال آخر دبیرستان را پشت سر می‌گذاشت، تمام تلاش خود را در تعطیلی دبیرستان و سوق دادن دانش‌آموزان به سوی راهپیمایی‌ها به کار بست و چندین بار نیز مورد هجوم نیرو‌های ساواک واقع شد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به مطالعه کتاب‌های مختلف پرداخت تا بتواند در بحث‌های گروهی، از عقاید اسلامی خود به خوبی دفاع کند.

شهید «حاجی علی» در پانزدهم آذر سال ۱۳۵۸ روانه خدمت مقدس سربازی در ارتش جمهوری اسلامی ایران شد. او دوره آموزشی را به مدت ۲ ماه در شهر کرمان سپری کرد و پس از آن به تیپ ۲ دزفول اختصاص یافت.

با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه میهن اسلامی، محمدرضا به همراه ذبیح الله جاپلقی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد. این دو دوست دیرینه، در بسیاری از نبرد‌ها و عملیات‌ها در کنار هم بودند. این سرباز فداکار ارتش اسلام، با تمام توانش به نبرد با دشمنان نظام و انقلاب همت گماشت و سرانجام در دهم آذر سال ۱۳۵۹ در منطقه عملیاتی سوسنگرد و در حین درگیری با دشمن بعثی، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار