وصیت­‌نامه جهادگر شهید محمدرضا شمس‌­آبادی:

تبعیت از ولایت فقیه، تنها راه پیاده شدن احکام اسلام است

فرمانده شهید «محمدرضا شمس‌­آبادی» در فرازی از وصیت‌­نامه خود آورده است: بر شما امت مسلمان است که اسلام را دریابید تا در پیشگاه خداوند و امام زمان روسفید باشید و پشتیبان مصمم ولایت فقیه باشید که تنها راه پیاده شدن احکام اسلام در این عصر که بر جهان کفر حکومت می­‌کند، می­‌باشد.
کد خبر: ۳۹۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ - 02June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، شهید «محمّدرضا شمس‌‏آبادى» در فروردين‏ 1337 در روستاى «شمس‏‌آباد» از توابع شهر «ششتمد» به دنيا آمد.

تحصيلات ابتدايى را در روستا و در مدرسه شمس‏‌آباد سپرى كرد. پدر و مادر با وجود فشارهاى مالى او را براى ادامه تحصيل راهى شهر كردند. دوره راهنمايى و متوسطه را در سال 1348 در دبيرستان اسرار شهرستان سبزوار آغاز كرد و در سال 1355 به پايان رساند.

سال‌هاى آخر تحصيل محمدرضا با روزهاى مبارزات مردم علیه رژیم طاغوت مصادف شد. او در اين مقطع در مراسم­‌های مختلف شركت می‎كرد و اعلامیه­‌های حضرت امام خمینی (ره) را از شهر به روستا مى‌‏برد و بين مردم روستا توزيع مى‏‌كرد.

شهید شمس‌­آبادی به منظور لبيك گفتن به نداى امام امّت مبنى بر آباد كردن ويرانی‌ها، در سال 1360 وارد جهاد سازندگى شد.

این شهید جهادگر هميشه توصيه مى‌‏كرد كه توكلّ به خدا داشته باشيد. اگر انسان هميشه با توكلّ به خدا قدم بردارد، هميشه و در همه جا خدا با اوست.

شهید شمس‌­آبادی در سال 1361 به عنوان مسئول جهاد سازندگی «جوين» فعّاليّت خود را آغاز کرد. وی سپس به عنوان مسئول مركز هماهنگى شوراهای جهاد انتخاب و در سال 1362 منتخب عضویت در شوراى مركزى جهاد سازندگى سبزوار شد.

این جهادگر شهید که برای حضور در جبهه لحظه شماری می­‌کرد در سال 1364 به آرزوى ديرينه خود رسيد و به همراه جمعی از نیروهای جهاد سازندگی عازم جبهه­‌های حق علیه باطل شد. مدّت حضور شهید در جبهه، 15 ماه بود كه حدود شش ماه در منطقه «سومار» انجام وظیفه کرد و از تير 1365 تا اسفند 1365 - زمان شهادت - در جبهه جنوب فرماندهى گردان مهندسى - رزمى جوادالائمه (ع) را بر عهده داشت.

شهید شمس‌­آبادی همیشه در سخنانش تأکید داشت که «برادران، ما از خودمان نيستيم. از پدر و مادرمان هم نيستيم. امروز ما از انقلاب و جمهورى اسلامى هستيم كه درگير جنگ است. پس ما فرزندان جنگ هستيم و تا بدان جا كه توان داريم بايد خود را صرف جنگ كنيم.»

سرانجام «محمّدرضا شمس‌‏آبادى» در 10 اسفند 1365 در عمليّات «كربلاى 5» در منطقه عملیاتی «شلمچه» به شهادت رسید.

فرازی از وصیت­‌نامه شهید

خدایا، شکر می­‌کنم تو را بی­حد که من در عصری قرار گرفتم که اسلام این دین همیشه زنده و حیات­‌بخش دوباره جان گرفت و امروز احکام اسلام و قرآن پیاده می­‌شود. زندگی رنگ معنویت پیدا کرده، لذات و خوشی­‌های ظاهری دنیا جایش را به لذات و خوشی­‌های معنوی داده و خط بطلان بر ارزش­‌های دروغین نقش بسته در ذهنمان از نظام قبل کشیده. صفات رذیله اخلاقی مُرد و صفات الهی ان­‌شاءالله جایگزین شده و می­‌شود.

شکر خدایا که به فریادم رسیدی و همچنان که از اول و ابتدایی که چیزی می‌­فهمیدم آرزو داشتم که در اجتماع عدالت باشد و رنج می‌­بردم در هر مکانی که بی عدالتی می­‌شد و الحمدلله این زمینه فراهم شد.

خدایا همیشه آرزو داشته­‌ام که در راه پیاده شدن احکام اسلام، من هم اگر لایق باشم و قطرات خونم یک اثر خیلی کم هم که شده برای هدف و رضای تو داشته باشد و ان­‌شاءالله که این توفیق هم نصیبم شود و حالا که لطف خداوند شامل حالم شد و به این منطقه آمده‌­ام و خداوند مرا به سوی خود فرا خواند.

وصیتی جز وصیت دیگر شهدا ندارم جز این که اسلام احتیاج به یاری دارد و بر شما امت مسلمان است که اسلام را دریابید تا در پیشگاه خداوند و امام زمان روسفید باشید و پشتیبان مصمم ولایت فقیه باشید که تنها راه پیاده شدن احکام اسلام در این عصر که بر جهان کفر حکومت می­‌کند، می­‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار