سرویس مخفی خیابان‌های منتهی به کاخ سفید را مسدود کرد

تازه‌ترین گزارش‌ها از اعتراضات آمریکا حاکی است سرویس مخفی این کشور خیابان‌های منتهی به محوطه اطراف کاخ سفید را محدود کرده است.
کد خبر: ۳۹۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ - 02June 2020

سرویس مخفی خیابان‌های منتهی به کاخ سفید را مسدود کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، سرویس مخفی آمریکا که وظیفه حفاظت از جان رئیس‌جمهور آمریکا و خانواده او را به عهده دارد تمامی خیابان‌های منتهی به چهار طرف کاخ سفید را مسدود کرده است.

پایگاه آکسیوس نوشته یک مأمور سرویس مخفی آمریکا گفته که این خیابان‌ها «احتمالاً تا زمانی که شورش‌ها مسالمت‌آمیز شوند یا متوقف شوند» مسدود خواهند بود.

این خبر در شرایطی گزارش شده که پلیس آمریکا شب گذشته، قبل از حرکت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به سمت کلیسایی در نزدیکی کاخ سفید از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

تظاهرات‌های گسترده‌ برای اعتراض به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید»، مرد سیاه‌پوست آمریکایی از بامداد چهارشنبه در شهر میناپولیس آغازشده و به مرور به شهرهای دیگر آمریکا سرایت کرد.

معترضان روز جمعه توانستند درب‌های ورودی ساختمان اداره پلیس این شهر را شکسته و بعد از ورود، آن را به آتش بکشند.

روز شنبه نیز معترضان بدون اعتنا به قوانین منع آمد و شد، مقابل دفتر مرکزی حوزه پنجم اداره پلیس مینیاپولیس تجمع کردند و این اداره را تحت محاصره خود درآوردند.

شمار دیگری از شهرهای آمریکا شاهد تظاهرات گسترده علیه نژادپرستی و درخواست اجرای عدالت درخصوص پرونده فلوید هستند.

در اعتراضات شهر دیترویت، فردی از داخل یک خودرو شاسی‌بلند به سمت معترضان شلیک کرد که منجر به کشته شدن یک پسر نوجوان ۱۹ ساله شد.

همچنین در کنتاکی، پرسنل شبکه تلویزیونی «وِیو-تی‌وی» که برای تهیه گزارش از اعتراضات به خیابان آمده بودند مورد حمله پلیس قرار گرفتند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار