ادعای وزیر خارجه عربستان درباره حمایت از آتش‌بس دائمی در یمن

وزیر خارجه عربستان که کشورش به رغم ادعای ایجاد آتش‌بس موقت در یمن تا به این لحظه دست از حملات هوایی و زمینی علیه یمن برنداشته است، ادعا کرد که از آتش‌بس دائمی در یمن حمایت می‌کند.
کد خبر: ۳۹۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ - 02June 2020

ادعای وزیر خارجه عربستان درباره حمایت از آتش‌بس دائمی در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، عربستان روز سه شنبه مدعی حمایت از پیشنهادهای فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای ایجاد آتش بس دائمی در این کشور شد و در حالی که دست از بمباران روزانه هوایی و زمینی علیه یمن برنمی‌دارد، دولت نجات ملی یمن را به پایبند نبودن به آتش‌بس متهم کرد.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان طی نطقی در کنفرانس کمک‌دهندگان که از طریق ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است و هدف از آن مقابله با بحران انسانی در یمن خوانده شده است، گفت: «ما بار دیگر بر موضع عربستان در حمایت از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل و پیشنهادهای اخیر آن درباره آتش‌بس دائمی و اقدامات انسانی و اقتصادی برای اعتماد سازی و ازسرگیری رایزنی‌های سیاسی برای دستیابی به راه حل سیاسی جامع طبق مراجع سه گانه تاکید می‌کنیم».

وزیر سعودی با ادعای اینکه عربستان از سپتامبر ۲۰۱۵ بیش از ۱۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار به یمن کمک کرده است گفت که ۴۵۳ پروژه در بخش های غذایی و امداد رسانی و انسانی در یمن اجرا شده است.

بن فرحان که کشورش رهبری ائتلاف سعودی برای تجاوز به یمن و نابودی بخش اعظم زیرساخت های این کشور را برعهده دارد از همه کشورها و نهادهای بین المللی و نهادهای غیردولتی خواست که به تعهداتشان درباره کمک دو میلیارد و ۴۱۰ میلیون دلاری به یمن عمل کنند.

این در حالی است که «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت ملی یمن گفت که برگزاری کنفرانس کمک به یمن در ریاض در سایه ادامه تجاوز به این کشور تلاشی سخیفانه از سوی مجرم برای بزک کردن چهره مجرم است.

رئیس هیئت ملی یمن از متجاوزان خواست که به تجاوز ظالمانه خود به یمن و محاصره این کشور پایان داده و دست از حماقت‌های خود بردارند و از جامعه جهانی هم خواست که برای توقف تجاوز ظالمانه به یمن تلاش کند.

بنا به آمارها ائتلاف متجاوز سعودی از ۲۱ فروردین حدود هفت هزار بار آتش‌بس ادعایی در یمن را نقض کرده است.

عربستان سعودی هجدهم فروردین مدعی شد که در راستای آنچه که کمک به تلاش‌های مقابله با کرونا در یمن خوانده می‌شود، حملات هوایی و زمینی خود در این کشور را متوقف کرده است؛ ادعایی که تنها با هدف منحرف کردن افکار عمومی در منطقه و جهان مطرح شد و بنا به گفته مقامات یمنی نه‌تنها عملیاتی متوقف نشده بلکه در برخی جبهه‌هایی مانند الجوف، شاهد تشدید عملیات بوده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها