نماینده ولی فقیه در لرستان:

هنر و شعر انقلاب باید در مسیر شاخصه‌های شخصیتی امام خمینی (ره) حرکت کند

حجت الاسلام سید احمد شاهرخی گفت: هنر و شعر انقلاب باید ضمن حرکت در مسیر شاخصه های شخصیتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی مفاهیم دینی را در سطح جامعه ترویج کند.
کد خبر: ۳۹۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵ - 02June 2020

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «سید احمد شاهرخی» امروز در مراسم  سی و یکمین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) محفل شعر در سوگ آفتاب، که با حضور «احمدحسین فتایی» مدیرکل ارشاد اسلامی لرستان، «فریدون کریمی والا» مسئول بسیج هنرمندان و جمعی از شاعران لرستانی برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت حضرت امام (ره) بر سه محور عقلانیت، معنویت و عدالت استوار بود که هم در آثار و هم در سخنان ایشان به خوبی مشهود هستند.

امام جمعه خرم آباد افزود: هنر و شعر انقلاب باید ضمن حرکت در مسیر شاخصه‌های شخصیتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی مفاهیم دینی را در سطح جامعه ترویج نموده و در اشعار و آثار خود بسیاری از فضیلت ها همچون صداقت، انصاف و اخلاق را به تصویر بکشند.

وی تصریح کرد: تعهد ادبی و دینی است که ماندگاری و اثر گذاری شعر انقلاب را تضمین می‌کند تا از این طریق ضمن تقویت پایه های فرهنگ در جامعه، زمینه توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را فراهم آورند .

در ادامه «احمدحسین فتایی» مدیر کل ارشاد اسلامی لرستان گفت: از همان ابتدای شکل گیری حرکت انقلاب تا کنون، اصحاب فرهنگ و هنر استان لرستان، ضمن همراهی و پایبندی به آرمان حضرت امام ( رضوان الله) برای استقرار و استحکام پایه های نظام از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و در تمام صحنه ها حضوری مستمر داشته اند.

وی‌افزود: شعر انقلاب، آیینه تمام نمای این آموزه ها است که در کلام شاعران انقلابی تجسم یافته و نیازمند توجه بیش از پیش متولیان حوزه فرهنگ است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پایان خاطرنشان ساخت: همکاری و مشارکت دستگاه ها و سازمان های فرهنگی و هنری در اجرای برنامه‌های مختلف می‌تواند ضمن انسجام پایه های فرهنگ در استان، به گسترش و ماندگاری بیشتر این فعالیت‌ها در سطح جامعه کمک کند.

در این مراسم شاعران حاضر در جلسه به خوانش آثار خود در وصف حضرت امام خمینی(ره)، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و همچنین شهدای مدافع سلامت پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار